אינדונזיה: ייהרס האצטדיון בו נהרגו 125 בני אדם

נשיא מדינת האיים הכריז כי במקום האצטדיון, שבו אירעה אחת הטרגדיות הגדולה ביותר בתולדות הספורט במדינה, ייבנה אחד חדש שיעמוד בתקנים של התאחדות הכדורגל העולמית: "יבטיח את שלום השחקנים והאוהדים"

זמן צפייה: 01:06

נשיא אינדונזיה הכריז על הריסת האצטדיון שבו נהרגו 125 בני אדם בתחילת החודש, בהם כ-40 ילדים, כך דווח היום (רביעי) באתר ה"גרדיאן" הבריטי. האצטדיון עתיד להיבנות מחדש לפי הסטנדרטים של התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א), כך על פי הודעתו לתקשורת של הנשיא ג'וקו ווידודו.

הנשיא ווידודו נפגש עם נשיא התאחדות פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, ולאחר הפגישה השניים אישרו כי האצטדיון החדש שייבנה "יכיל מתקנים ראויים כדי להבטיח את שלומם של השחקנים ושל האוהדים גם יחד". אינפנטינו הצהיר כי כי פיפ"א תעזור "לשקם ולשנות" את הכדורגל באינדונזיה: "פיפ"א כאן איתכם, פיפ"א כאן להישאר".

נשיא אינדונזיה בהצהרה משותפת עם נשיא פיפ''א
נשיא אינדונזיה בהצהרה משותפת עם נשיא פיפ''א | צילום: רויטרס

ב-1.10, לאחר שקבוצת ארמה מלאנג הפסידה ליריבה פרסבאיה סורבאיה 3:2, מאות מאוהדיה של ארמה מלאנג פרצו למגרש כשהם מביעים את תסכולם וכעסם על התוצאה, והחלו להתעמת עם אוהדי פרסבאיה סורבאיה ועם השוטרים במקום, שלא הססו להפעיל כוח.

מתאבלים באינדונזיה לאחר האסון באצטדיון הכדורגל
מתאבלים באינדונזיה לאחר האסון באצטדיון הכדורגל | צילום: רויטרס

בהמשך העימותים בין קהלי האוהדים, המשטרה החלה לפזר גז מדמיע, מה שיצר בהלה אדירה בקרב שוהי האצטדיון והוביל לבריחה המונית ממנו, במסגרתה אנשים נרמסו ונמחצו למוות כתוצאה מהדוחק שנוצר ביציאות מהאצטדיון. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, ניתן לראות מאות אוהדים מסתערים לכיוון מרכז המגרש לפני שהתפזרו, כשהם מוכים על ידי השוטרים, בעת שאלו החלו לפזר גז מדמיע.

המשטרה המקומית דיווחה על לפחות 125 הרוגים ו-320 פצועים נוספים. "הם סבלו מבעיות נשימה ונחנקו כשניסו לצאת מהאצטדיון", הוסיפו במשטרה, כאשר חלק ניכר מן ההרוגים נמחצו ונרמסו למוות. לפחות 34 בני אדם נהרגו במקום - באצטדיון, ביניהם גם שני שוטרים, כאשר יתר ההרוגים נהרגו כשפונו לבתי החולים השונים, או בעת שקיבלו בהם טיפול רפואי.

אסון באינדונזיה. לפחות 125 הרוגים
אסון באינדונזיה. לפחות 125 הרוגים | צילום: רויטרס

שר הביטחון האינדונזי טען כי 4,000 אוהדים יותר מהתכולה המקסימלית של האצטדיון נכחו בו. "התקרית הזו הכתימה את פני הכדורגל האינדונזי. אנו מצטערים בפני משפחות הקורבנות", אמר יו"ר ההתאחדות לכדורגל המקומי לאחר האסון. "הקמנו במידית צוות חקירה", הוסיף.