בגיל 118: מתה האישה המבוגרת ביותר בעולם

האחות אנדרה, שהעבירה את מרבית חייה כנזירה קתולית, הלכה לעולמה בעיר טולון שבדרום צרפת. היא הוכרזה על-ידי ספר השיאים של גינס כאישה המבוגרת בעולם בשנה שעברה, וכן כנזירה המבוגרת ביותר שידוע עליה בהיסטוריה. "חיכתה להצטרף לאחיה האהוב"

האחות אנדרה
האחות אנדרה | צילום: רויטרס

לוסיל רנדון, האישה המבוגרת ביותר בעולם, נזירה מצרפת הידועה גם בשם האחות אנדרה (André), מתה הלילה (רביעי) בגיל 118, בעיר טולון בדרום צרפת. הדובר של הנזירה הודיע על מותה בשעה 02:00 (שעון מקומי). "העצב עצום, אבל היא רצתה שזה יקרה. היא חיכתה להצטרף לאחיה האהוב, עבורה, המוות הוא חופש".

ראש העיר טולון, שם גרה הנזירה אנדרה, הביע את תנחומי על פטירתה דרך חשבון הטוויטר שלו וכתב כי "גילה את החדשות בעצב עצום". האחות אנדרה, כאמור, נולדה בשם לוסיל רנדון ב-11 בפברואר 1904, והקדישה את מרבית חייה לעשייה דתית. לפני שהפכה לנזירה קתולית, היא טיפלה בילדים בזמן מלחמת העולם השנייה, ולאחר מכן טיפלה בילדים ובאנשים זקנים בבית החולים במשך 28 שנים.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
האחות אנדרה בילדותה | צילום: מתוך ויקיפדיה

באפריל 2022 הכריז עליה ספר השיאים של גינס כאדם המבוגר ביותר בעולם, וכן כנזירה שחיה הכי הרבה שנים בהיסטוריה, לפי הידוע. זאת בעקבות מותו של קאנה טנאקה בגיל 119, אישה יפנית שהוכרזה בעבר כמבוגרת ביותר. ב-2017 "זכתה" האחות אנדרה בתואר "האישה המבוגרת בצרפת", וב-2019 הכתירו אותה כאישה המבוגרת באירופה כולה.

בשנת 2021 האחות אנדרה נמצאה חיובית לנגיף הקורונה, אך לא פיתחה סימפטומים ואף העידה על עצמה שאפילו לא הרגישה שחלתה. את יום הולדתה ה-118, שחל ב-11 בפברואר היא חגגה כהרגלה עם קוקטייל יין פורט ושוקולד. לכבוד יום ההולדת באותה השנה קיבלה האחות אנדרה ברכה בכתב יד מאת נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הנשיא ה-18 שהאחות אנדראה הכירה בימי חייה. במהלך שנות חייה התחלפו גם עשרה אפיפיורים.