בריטניה: קורבין הנציח מחבל, בלייבור מגנים

מפלגת הלייבור גינתה את מנהיגה, ג'רמי קורבין, לאחר שהודה שהשתתף בטקס זיכרון לאחד המחבלים שאחראים לטבח בספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן

ארכיון (רויטרס)

מפלגת הלייבור בבריטניה גינתה היום (שני) את העומד בראשה, גר'מי קורבין, לאחר שהפוליטיקאי הודה כי השתתף בטקס אזכרה לאחד המחבלים שביצעו את טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. "זה חלק מדפוס התנהגות מאוד מטריד", אמר ארגון "ידידי הלייבור של ישראל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אתמול סיפר קורבין כי בשנת 2014, פחות משנה לפני שנבחר לעמוד בראש המפלגה, נסע לתוניסיה והשתתף בטקס אזכרה לפעילי ארגונים פלסטינים. בין הטמונים במקום היה גם עטף בסיסו, שהיה מעורב ברצח הספורטאים הישראלים ב-1972.

"זה כמעט בלתי יאומן שמנהיג מפלגת הלייבור ישתתף בטקס המכבד אדם ברצח אכזרי של ספורטאים ישראלים חפים מפשע", אמרו בארגון היהודי. "לצערנו, נראה כי מדובר בדפוס התנהגות מטריד ואנו מבקשים הבהרות דחופות ממנהיגי המפלגה".

אתמול פרסם קורבין טור בעיתון ובו תאר את הטקס בו השתתף בשנת 2014. "במקום בו הניחו זרים על קבריהם של מי שחוסלו על ידי המוסד בפריז בשנת 1991". הדברים עוררו זעם גדול, בעיקר בקרב יהודי בריטניה וזמן קצר לאחר מכן פרסם גורם מטעמו של קורבין הודעה: "אלו טענות קלושות, כמובן שקורבין מגנה את טבח הספורטאים במינכן".