דיווח באיראן: 20 הרוגים במתקפת טרור בשיראז; דעא"ש לקחו אחריות

כלי תקשורת במדינה מדווחים כי חמושים בנשק קל פתחו בירי בעיר, ישנם הרוגים ועשרות פצועים. עוד דווח כי שני מחבלים נעצרו, ואחרי השלישי מתקיים מרדף.

זמן צפייה: 00:26

כלי תקשורת באיראן דיווחו הערב (רביעי) על מתקפת טרור שאירעה בעיר שיראז. על פי הדיווח שלושה מחבלים חמושים בנשק קל פתחו בירי, ולפי הערכות ראשוניות ישנם 20 הרוגים וכ-40 פצועים, ביניהם נשים וילדים. המתקפה, לכאורה, התרחשה במסגד שאה צ'ראח בעיר, מסגד בו נמצאים קבר של קדושים לעדה השיעית, כך על פי הדיווחים.

עוד דווח בתקשורת האיראנית כי שניים מהמחבלים נעצרו, ועדיין מתקיים מרדף אחר המחבל השלישי.

מאוחר יותר הערב ארגון דאע"ש פרסם נטילת אחריות לאירוע. מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות אעמאק כי לוחם של המדינה האסלאמית יצא לעבר הקבר השיעי שאה צ'ראח, ותקף מספר שוטרים איראניים ושומרים של הקבר, דבר שגרם להרוגים ופצועים. המקורות הוסיפו כי לאחר מכן הלוחם הגיע אל החצר המרכזית של הקבר השיעי והחל לירות בשיעים שהיו בתוך אזור הקבר, דבר שגרם לעשרות הרוגים ופצועים.

נמשכות ההפגנות בבירה טהרן
נמשכות ההפגנות ברחבי איראן. מהומות בבירה טהרן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דווח באל-ג'זירה על עימותים בין כוחות ביטחון איראנים לבין אנשים שלקחו חלק בטקס אזכרה למהסא אמיני, הנערה בת ה-22 שמותה הצית את המהומות במדינה בחודש שעבר. על פי הדיווח, אלפים השתתפו בטקס לציון 40 יום למותה בעיר הולדתה סאקז.

בזמן הטקס, מספר אנשים התעמתו עם כוחות המשטרה המקומית, ובעקבות כך נותקה רשת האינטרנט בעיירה "משיקולים ביטחוניים", כך לפי הרשויות באיראן.