סינגפור: נתפס עם קילו קנאביס, נשפט - והוצא להורג

טנגארג'ו סופיא בן ה-46 נתפס בניסיון להבריח קילו של קנאביס אל המדינה, בה עבירות סמים נחשבות לחמורות ביותר. בני משפחתו וארגוני זכויות אדם זעמו על ההחלטה להוציאו להורג, קראו למדינה שלא לבצע את גזר הדין הקשה, וכן טענו שאשמתו של הנאשם עדיין לא הוכחה מעל כל ספק. "הוא האמין שיהיה משפט הוגן ורצה להוכיח את חפותו", סיפרה אחותו

טגאנג'רו סופיא - הוצא להורג בסינגפור בגין סחר בקנאביס
טגאנג'רו סופיא - הוצא להורג בסינגפור בגין סחר בקנאביס | צילום: באדיבות המשפחה

אזרח סינגפור בן 46 בשם טנגארג'ו סופיא הוצא להורג היום (רביעי), לאחר שהורשע בהברחת קילוגרם של קנאביס למדינה. ארגונים ופעילים למען זכויות אדם גינו את חומרת העונש, בעיקר בתקופה הנוכחית בה מדינות רבות אימצו מדיניות מקלה כלפי שימוש וסחר בסם.

על פי הצהרת הלשכה המרכזית למאבק בסמים בסינגפור, סופיא נידון למוות בשנת 2018 בגין "סחר ביותר מקילוגרם חשיש". בית המשפט מצא שהיה בתקשורת טלפונית עם שני גברים נוספים שנתפסו כשהם מנסים להבריח חשיש אל גבולות המדינה.

מכתב שנשלח לאחותו של טגאנג'רו סופיא, המודיע על גזר הדין הקשה
מכתב שנשלח לאחותו של טגאנג'רו סופיא, המודיע על גזר הדין הקשה | צילום: באדיבות המשפחה

בימים שקדמו לשליחת סופיא לגרדום, בני משפחה ופעילי זכויות אדם ביקשו חנינה מהרשויות. בנוסף, משרד האיחוד האירופי במדינה וכן משרד זכויות האדם של האו"ם קראו לסינגפור שלא להוציא לפועל את גזר הדין. "הרשעתו של סופיא הסתמכה בעיקר על הצהרות מחקירתו במשטרה - שנלקחו ללא נוכחות של עורך דין ומתורגמן - ועל עדותם של שני הנאשמים האחרים בתיק, שתיקם של אחד מהם נסגר מפאת חוסר ראיות", מסרו מארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

אחותו של סופיא, לילהואטי, דיברה על הייסורים והנחישות שהפגין אחיה לפני ביצוע גזר דין המוות שלו. "הוא נלחם על חפותו אפילו מתוך כתלי בית הכלא", סיפרה ל-CNN. "הוא האמין שיהיה משפט הוגן ורצה להוכיח את חפותו".

אילוסטרציה: צמח קנאביס
אילוסטרציה: צמח קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

חוקי הסמים בסינגפור הם מהנוקשים בעולם, וזאת בעוד שקנאביס נחשב לחוקי במספר הולך וגדל של מדינות ברחבי העולם. על פי החוק הסינגפורי, כל מי שיתפס סוחר, מייבא או מייצא כמויות מסוימות של סמים לא חוקיים כמו מתאמפטמין, הרואין, קוקאין או מוצרי קנאביס דינו גזר דין מוות.