שינוי גרסת הצעירה הבריטית: כעסתי שצולמתי – לכן טענתי שנאנסתי

פרסום ראשון: המתלוננת שטענה כי 12 ישראלים אנסו אותה בקפריסין הודתה בחקירתה כי אמרה את הדברים כיוון שהאירועים שהתרחשו בחדר בבית המלון תועדו. מחר, תובא הצעירה לבית המשפט המקומי

זמן צפייה: 06:50

פרסום ראשון: הצעירה הבריטית שהתלוננה כי עברה אונס קבוצתי על ידי נערים ישראלים, הודתה היום (ראשון) בחקירתה כי טענה שהנערים אנסו אותה כיוון שכעסה עליהם שצילמו את האירוע. מחר, תובא הצעירה לבית המשפט המקומי. בתוך כך, שניים מהחשודים אמרו לחדשות 13 כי "יצא הצדק לאור".

מוקדם יותר היום, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי לפי ההערכות, שבעת הנערים הישראלים שנמצאים במעצר בקפריסין בחשד לאונס התיירת - צפויים להשתחרר במהלך היום. זאת, לאחר שהמתלוננת שינתה את גרסתה ונחקרה באזהרה. בעקבות השינוי הדרמטי בפרשה, אביו של אחד מהחשודים אמר לחדשות 13 כי "האמת התבררה ויצאה לאור. הילדים האלה לא עשו כלום - ונעשה קידוש השם גדול".

לכתבות נוספות בנושא: 

המתלוננת הבריטית שינתה גרסתה; "כל החשודים ישוחררו היום"

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

משטרת קפריסין שוקלת: חסינות בתמורה לשמות החשודים שלא נתפסו
Capture
הנערים החשודים בקפריסין

במהלך היממה האחרונה היו אינדיקציות לכך שיש סדקים בגרסתה של המתלוננת. בין היתר עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים.

עורך הדין יניב הברי, שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר בריאיון לאילה חסון ב-103 FM: "דיברתי עם חוקר המשטרה והוא סיפר לי שמשחררים את הנערים היום בערב. הבשורות הטובות הן שהאמנו בלקוחות שלנו, הם ילדים טובים וחפים מפשע שנעצרו פה בלי שום סיבה - והנה האמת יצאה לאור".

עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין
עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין | צילום: החדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג גם הוא חלק מהנערים, אמר: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך, לא היה בקפריסין אונס. הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

כזכור, ביום חמישי שוחררו ממעצר חמישה מהנערים שנחשדו באונס - ושבו ארצה. תחילה, מעצרם שבעת החשודים באונס הנוספים הוארך בהסכמה בשישה ימים. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע, הוא ישוחרר באופן מיידי.

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

אמש כאמור, דלף אחד הסרטונים שצילמו החשודים לרשת, ובו נראה החשוד המרכזי מקיים יחסי מין עם הצעירה הבריטית כשאחד מהחשודים האחרים מצלם את המעשה. הסרטון צולם ככל הנראה בתחילת הלילה. בצוות החקירה מתרעמים על הדלפת הסרטון, כיוון שהוא עשוי להוביל לשיבוש ותיאום עדויות.

קודם לכן, הגיע מריוס כריסטו, החוקר הראשי של פרשת האונס הקבוצתי באייה נאפה, לבית המלון "פאמבוס נאפה רוקס" כדי לאסוף את שמות כל האורחים הישראלים ששהו במקום בלילה שבו אירע המקרה. המשטרה המקומית מחפשת אחר שלושה חשודים נוספים, שטרם נעצרו, ושדגימות DNA שלהם אותרו בזירה.