דיווח בגרמניה: ראש מערך אבטחת הסייבר יפוטר לאחר שניהל מגעים עם גורמים רוסיים

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו כי שרת הפנים של גרמניה ננסי פאסר מתכננת לפטר את ארן שנבוהם, ראש המשרד הפדרלי לביטחון מידע, שנחשד בניהול מגעים אפשריים עם אנשים "המעורבים" בשירותי הביטחון הרוסיים

ארן שנבוהם, ראש המשרד הפדרלי לביטחון מידע של גרמניה (BSI)
ארן שנבוהם, ראש המשרד הפדרלי לביטחון מידע של גרמניה (BSI) | צילום: רויטרס

שרת הפנים של גרמניה ננסי פאסר מתכננת לפטר את ארן שנבוהם, ראש המשרד הפדרלי לביטחון מידע (BSI), שנחשד בניהול מגעים אפשריים עם אנשים "המעורבים" בשירותי הביטחון הרוסיים. כך דווח אמש (ראשון) בכלי התקשורת הגרמניים, תוך שהם מצטטים "מקורות ממשלתיים". זו אינה הפעם הראשונה בה המשרד הפדרלי לביטחון מידע ועובדיו ביניהם גם שנבוהם, מואשמים ביצירת קשרים עם רוסיה.

לפי אותם גורמים, שנבוהם, שנחשב לאחד ממייסדי המשרד, "ניצל" את מעמדו כראש המשרד כדי לקיים מגעים עם גורמים רוסיים ועם חברות המופעלות על ידי גורמים רוסיים בגרמניה. "יש לחקור את ההאשמות הללו בצורה נחרצת", אמר קונסטנטין פון נוץ, יו"ר הוועדה המפקחת על שירותי המודיעין בפרלמנט הגרמני.

מטה המשרד הפדרלי לביטחון מידע של גרמניה (BSI) בעיר בון
מטה המשרד הפדרלי לביטחון מידע של גרמניה (BSI) בעיר בון | צילום: ויקיפדיה

"משרד הפנים הפדרלי חוקר את העובדות ובוחן אותן מקרוב", אמר דובר המשרד. "נבדקות כל האפשרויות כיצד יטופל המצב כעת", הוסיף. יצוין כי שנבוהם הוא אינו מינוי פוליטי כך שהליך פיטוריו עשוי להיות מסובך, וייתכן ויודח מתפקידו וימונה לתפקיד אחר. ב-BSI לא הגיבו לדיווחים.