אתרים ממשלתיים באוקראינה הותקפו: "פלישה עלולה להתחיל תוך 48 שעות"

לפי דיווחים בקייב, אתרי אינטרנט של הרשויות נחשפו לתקיפת סייבר. גורמים אמריקניים הזהירו את נשיא אוקראינה מפני פלישה רוסית נרחבת שתכלול התקפה אווירית וקרקעית ותחל ביומיים הקרובים

זמן צפייה: 10:21

אתרים ממשלתיים באוקראינה הותקפו היום (רביעי), כך אישר שר הדיגיטל וסגן ראש הממשלה האוקראיני מיכאילו פדרוב. לפי הדיווחים מדובר באתרי הפרלמנט, הממשלה ומשרד החוץ.

בתוך כך, גורמי מודיעין אמריקניים אמרו לאתר "ניוזוויק" כי ממשל ביידן הודיע לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על מידע מודיעיני שמעריך כי רוסיה מתכוננת לבצע פלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה בתוך 48 שעות, שתכלול תקיפות אוויריות, טילי שיוט ופלישה קרקעית.

Mjoxlu
מפגינים אוקראינים נגד רוסיה | צילום: רויטרס

"נשיא אוקראינה הוזהר בסבירות גבוהה כי רוסיה תתחיל בפלישה תוך 48 שעות, בהתבסס על המודיעין האמריקני", אמר גורם בכיר בממשל ביידן, "דיווח של תצפיתנים מצביע על כך שרוסיה הפרה את המרחב האווירי האוקראיני מוקדם יותר היום, והטיסה מטוסי סיור לזמן קצר מעל אוקראינה".

מקור המקורב לממשל של זלנסקי אישר גם הוא ל"ניוזוויק" כי התקבלה אזהרה כזו, וההערכה של הפנטגון כוללת תקיפות אוויריות רוסיות, טילי שיוט ופלישה קרקעית. מקור נוסף הוסיף כי המבצע יתרחש ככל הנראה בשעות הלילה ויכלול מתקפות סייבר, אך שני הגורמים טענו כי התוכניות של רוסיה עשויות להשתנות בהתאם להתפתחויות היומיומיות.

נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא
נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הוציא הצבא האוקראיני קריאה רשמית לגיוס אנשי מילואים, בהנחייתו של הנשיא זלנסקי, כאשר אורך השירות המקסימלי יעמוד על שנה אחת. כבר ביומו הראשון של הגיוס נרשמו תורים ארוכים של בלשכות הגיוס ברחבי אוקראינה, כאשר רבים שרוצים להגן על מולדתם התייצבו.