זימבבואה: הותקף על ידי שלושה תנינים - וניצל בנס

דייג שיצא לחפש פיתיונות, לאחר שאישתו ביקשה ממנו להביא סוג דגים שונה, הותקף על ידי זוחלי הענק שהסתוו בעשב הגבוה, וכמעט הרגו אותו. בזכות התושייה שלו ועזרה מחבר שהגיע במקרה למקום הוא ניצל. "הם כנראה חיכו לי כי ברגע שנגעתי בעשב - הותקפתי"

תנין
תנין | צילום: רויטרס / אילוסטרציה

אלכסנדר צ'ימדזה, יצא לחפש פיתיונות בין הביצות סמוך למקום מגוריו בעיר קריבה (Kariba) שבזימבבואה, כשלפתע שלושת זוחלי הענק שהסתתרו בעשב הגבוה תקפו אותו. תחילה, אחד התנינים נשך את צ'ימדזה בידו, משך אותו לתוך המים, וניער אותו באכזריות. "הם ככל הנראה חיכו לי שם", סיפר צ'ימדזה, "כי ברגע שנגעתי בעשב - הותקפתי".

צ'ימדזה סיפר כי יצא לחפש פיתיונות כי אישתו אמרה לו שאין לה עוד צורך בדגי הטייגר וביקשה ממנו שיביא דגי ברים, שבשבילם היה לו צורך בפתיונות אחרים. לאחר שתקף אותו התנין הראשון, הבין שאם ינסה להתנגד, התנין ישבור את ידו מעוצמת הנשיכה, ונתן לו להמשיך לנער אותו. באותו הזמן, המצב רק החל להחמיר כששני תנינים נוספים שחו לאזור המאבק. אחד מהם נשך את צ'ימדזה בירכו, בעוד השני נעץ את שיניו בקרסולו ושבר אותו.

בזמן הזה, כשסופו של הדייג היה נראה כאילו הוא ידוע מראש, הגיע חבר של צ'ימדזה במקרה לאזור האירוע. הוא החל לזרוק אבנים גדולות לעבר התנינים, ובתוך המהומה צ'ימזדה החליט לדחוף את ידו לעומק גרונו של התנין לאחר שנזכר בסרט דוקומנטרי שראה.

"כשדחפתי את היד לגרון של התנין, כנראה שחלק מהאבנים שנזרקו עליו נכנסו פנימה", הוא סיפר, "זה וכמות המים העצומות שמילאו את פיו כנראה גרמו למותו של התנין, שאחרי שהצלחתי להשתחרר ממנו ראיתי שהוא צף ללא רוח חיים".

הדייג הצליח לתפוס מקל שהניף לעברו חברו, שמשך אותו בבטחה לגדה. לאחר שניצל הוא הובהל לבית החולים בעיר, וכשמצבו התייצב הועבר לבית חולים אחר. בחודשים האחרונים צ'ימזדה עבר מספר ניתוחים שונים בהם עורו שוחזר והושתלו בגפיו לוחות מתכת.