"העיר נחרבה, כמו הירושימה": הרוגים ברעידת אדמה קשה בקרואטיה

מבנים הרוסים, גגות מתמוטטים, פצועים - ועדיין לא ידוע כמה הרוגים, ברעידת האדמה בעוצמה 6.3 שהכתה בעיירה במרכז המדינה. התושבים המומים: "העיר נהרסה, לא ניתן לגור בה יותר" • תיעוד

זמן צפייה: 00:20

רעידת אדמה בעוצמה 6.3 הכתה היום (שלישי) במרכז קרואטיה וגרמה לנזק רב, למבנים הרוסים - ולכמה הרוגים, שבשלב זה לא ידוע בכמה מדובר. בעיירה הנמצאת מדרום מזרח לעיר הבירה, זאגרב, דווח על נערה שנהרגה. "העיר שלי נהרסה, ילדים נהרגו", אמר ראש עיריית פטרינג'ה, שתיאר את המצב: "זה כמו הירושמה, חצי מהעיר כבר לא קיימת. הכול הרוס, לא ניתן לגור בה".

אתמול, רעידת אדמה בעוצמה 5.2 פגעה גם היא באותה עיירה - שבה קרסו גגות, חזיתות בניינים וגם כמה מבנים שלמים. מאתמול ועד היום, התרחשו כמה רעידות משניות נוספות. על פי הדיווחים בקרואטיה, הכוחות פועלים לחילוץ לכודים, בהם ילדים ופצועים אנוש. "אנחנו זקוקים לעזרה", הוסיף ראש העיר.

בינתיים, ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ' הגיע לאזור יחד עם שרים נוספים. כמו כן, צבא קרואטיה נפרס ברחבי העיירה כדי לסייע במאמצי החילוץ. הרשויות, שתיארו את הרעידה כ"חזקה ביותר", הזהירו את התושבים וקראו שלא להתקרב למבנים ישנים, שעלולים ליפול. ע"פ הדיווחים, רבים עוזבים כעת את האזור - למרות ההגבלות שמוטלות במדינה בשל התפרצות הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

"ד"ש מאהוביה": כתובות נאצה רוססו על מבנה משטרתי בשטחים

שר הבריאות: תבוטל חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל

Spinechilling moment of earthquake during live tv in Croatia pic.twitter.com/3TqrJ1we7v

— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) December 29, 2020

רעידת אדמה בקרואטיה
רעידת אדמה בקרואטיה | צילום: טוויטר

רעידת אדמה בקרואטיה
רעידת אדמה בקרואטיה | צילום: טוויטר

רעידת אדמה בקרואטיה
רעידת אדמה בקרואטיה | צילום: טוויטר

פינוי לאחר ההריסות ברעידת האדמה בקרואטיה
פינוי לאחר ההריסות ברעידת האדמה בקרואטיה | צילום: רויטרס