קפריסין דורשת לחקור אל"מ במילואים שפיתח רכב ריגול משוכלל

טל דיליאן, מיליונר ויזם שפיתח רכב המסוגל לפרוץ לכל טלפון שנמצא בסביבתו, מבוקש לחקירה במשטרת לרנקה ברקע הכנסת הרכב לשטחה. החברה מסרה: "הרשויות נגררות אחר לחצי המפלגה הקומוניסטית"

זמן צפייה: 02:24

משטרת קפריסין מחפשת אחר טל דיליאן, יזם ישראלי שפיתח רכב ריגול שיכול לפרוץ לכל טלפון סלולרי שנמצא בסביבתו, כדי לחקור אותו על רקע הכנסת הרכב המדובר לשטחה. כפי שפורסם היום (ראשון) לראשונה בחדשות 13, המשטרה המקומית בעיר לרנקה החרימה את הרכב שנסע בתחומי העיר וששוויו מוערך בתשעה מיליוני דולרים. ע"פ הדיווחים, אנשיו של דיליאן נעצרו לחקירה בקפריסין - ושוחררו.

דיליאן, מיליונר ויזם, אל"מ במילואים שפיקד בעבר על יחידה מסווגת בחיל המודיעין בצה"ל, אמר בריאיון למגזין הכלכלי "פורבס" כי "מי מחליט אם הרכב הזה חוקי או לא? האיחוד האירופי, ארה"ב, או המדינה לה הרכב עתיד להימכר - הן אלה שיחליטו בדבר חוקיות הרכב" והוסיף כי "אנחנו לא השופטים או השוטרים של העולם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

9 שנות מאסר נגזרו על איש קבע שאנס קצינה ששירתה תחתיו

בחזרה לרגע התאונה: נהגת הרכב שדרסה אדם למוות ב-2018 – מדברת

יו"ר הפועל אום אל-פחם: "הסיבה לניצחון – אנו דוגלים בדו-קיום"

רכב ריגול מתקדם שפותח על ידי הישראלי טל דיליאן
רכב ריגול מתקדם שפותח על ידי הישראלי טל דיליאן | צילום: חדשות 13

לאחר שפרש מהצבא, החל דיליאן בפיתוח קריירה בתחום טכנולוגיות סייבר. אחד המקומות בהם קבע את מקומו היא קפריסין, וזאת משום ששם אינו מצוי תחת העין הבוחנת של אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני - אפ"י. "הטלפונים שלנו משדרים את מיקומם בתדירות של אחת ל-15 דקות", סיפר דיליאן על הבסיס הטכנולוגי שהנחה אותו לפתח את הרכב, "מישהו יודע בדיוק היכן אתה נמצא", הוסיף.

המפתח והיזם טל דיליאן
המפתח והיזם טל דיליאן | צילום: חדשות 13

מטעם חברת WiSpear של דיליאן נמסר כי "החברה משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק בקפריסין. מדובר ברכב תצוגה של החברה המוצג באופן פומבי וגלוי בתערוכות בין-לאומיות, ככלי להתמודדות של ממשלות במלחמה בטרור ובפשיעה. לצערנו, הרשויות נגררות אחר הלחצים של המפלגה הקומוניסטית שהשמיעה לא פעם התבטאויות אנטי-ישראליות מקוממות".