נגד חובת חיסונים: המונים יצאו להפגין ברחבי אירופה

במקומות שונים ברחבי היבשת יצאו המונים להפגנות, כאשר בצרפת מוחים נגד חובת תעודת חיסון, ובאוסטריה מפגינים נגד כוונת הממשלה לחייב את כלל האזרחים בחיסון. בתוך כך, בבייג'ינג התגלה מאומת ראשון לזן האומיקרון, רגע לפני אולימפיאדת החורף

הפגנה נגד חובת תעודת חיסון לקורונה בפריז
הפגנה נגד חובת תעודת חיסון לקורונה בפריז | צילום: רויטרס

הקורונה בעולם: במקומות שונים ברחבי אירופה נערכות היום (שבת) הפגנות נגד מדיניות הממשלות בנושא מגפת הקורונה, כך למשל בווינה בירת אוסטריה, שם יצאו אלפים לרחובות כדי למחות נגד תוכניות הממשלה להנהיג חיסונים חובה בחודש הבא.

"הממשלה חייבת ללכת", קראו ההמונים בעצרת שנערכה במרכז וינה. הפרלמנט האוסטרי אמור להצביע בשבוע הבא בנושא, זאת לאחר שבחודש נובמבר הודיעה הממשלה שתהפוך את החיסונים לחובה עבור כל אזרחי המדינה. גם בצרפת נערכות היום הפגנות ענק, נגד החובה לתעודת חיסון בכניסה למקומות ציבוריים.

בטורקיה, מנגד, מתוכננות הקלות בהגבלות הקורונה בקרוב, כאשר בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי אנשים לא מחוסנים לא ידרשו יותר לעבור בדיקת PCR לפני עלייה למטוס או לפני השתתפות באירועי תרבות כמו קונצרטים והצגות. מנכ"ל טורקיש איירליינס צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי החברה לא תדרוש בדיקות PCR בטיסות פנים.

גם מחוץ לאירופה מגפת הקורונה ממשיכה לעמוד בראש הכותרות, כאשר שבועות ספורים לפני אולימפיאדת החורף שצפויה להיערך בבייג'ינג, בירת סין, דיווחה העירייה על מקרה ראשון של זן האומיקרון. מלבד בייג'ינג, סין דיווחה על מקרים של הזן החדש לפחות בארבעה מחוזות שונים.