ביידן חתם על הצעת החוק: יוסר סיווג מידע הנוגע למקורות הקורונה

כבר שנתיים שממשל ביידן מורה לסוכנויות שונות בקהילת המודיעין האמריקנית לחקור את המקור לנגיף הקורונה - כולל בחינת קשר פוטנציאלי ל"מכון וואהן לווירולוגיה". הצעת החוק תבטל את סיווג המידע, על מנת "לרדת לעומקן של מקורות הנגיף"

בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין, ארכיון | צילום: רויטרס

מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם אתמול (שני) על הצעת חוק שתבטל את הסיווג על מידע הקשור לתרחיש ההתפרצות של נגיף הקורונה. "ביישום חקיקה זו אנחנו נשתף עם הציבור כמות גדולה של מידע, תוך כדי הגנה מפני חשיפת אינפורמציה שתפגע בביטחון הלאומי" אמר ביידן בהצהרה רשמית.

ממשלת ארצות הברית מנהלת ויכוח פוליטי ער בנוגע למקור של נגיף הקורונה כבר מהימים הראשונים להתפרצות המגפה בעיר ווהאן שבסין בשנת 2019. ניתן לזקוף זאת לרצונם של רבים בממשלת ביידן - מן הימין ומן השמאל - הקוראים להתנגד לכוחה העולה של המעצמה הסינית.

Whatsapp Image 2023 03 20 At 2
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בשנת 2021, הנחה ביידן סוכנויות שונות בקהילת המודיעין של ארצות הברית לחקור את מקורותיו של נגיף הקורונה, כולל בחינת קשר פוטנציאלי ל"מכון ווהאן לווירולוגיה". "אנחנו צריכים לרדת לעומקו של הנגיף על מנת להבטיח מניעה של מגיפות עתידיות", אמר.

המעבדה בווהאן
המעבדה בווהאן | צילום: רויטרס

הוויכוח תודלק בחודש שעבר, כשהוול סטריט ג'ורנל דיווח כי משרד האנרגיה האמריקני העריך שמקור המגיפה נעוץ ככל הנראה בדליפת מעבדה סינית - הערכה שביג'ינג מכחישה. בנוסף, ה- FBI מעריך גם הוא כי נגיף הקורונה הוא תוצר מלאכותי של מעבדה.

בניגוד אליהם, ארבע סוכנויות אמריקאיות אחרות בקהילת המודיעין טוענות כי הנגיף התפשט בצורה טבעית, בעוד שתיים נוספות מתלבטות. בתגובה לכך, סין אמרה כי הטענה שהקורונה נגרמה על ידי דליפת מעבדה היא לא אמינה. כמו כן, פקידים אמריקאים רבים ציינו כי ייתכן שלעולם לא נבין את התרחיש שהוביל להתפרצות המגיפה.