מספר החולים הכפיל עצמו תוך שבוע: הקורונה משתוללת באירופה

בזמן שנתוני התחלואה בישראל צונחים, קצב ההדבקה באירופה מדאיג את המומחים בדמות שיאי מתים ונדבקים ביבשת: "חייבים לשנות טקטיקה". בסין נרשמה כמות המאומתים הגבוהה ביותר מאז ההתפרצות

בית חולים ברוסיה
בית חולים ברוסיה | צילום: רויטרס

בעוד שנתוני התחלואה מראים מגמת ירידה משמעותית בישראל, באירופה מדווחים על שיאים של נדבקים, מאושפזים ומתים מקורונה. מנהל ארגון הבריאות העולמי באירופה, הנס קלוג, אמר היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת כי מספר המאושפזים עקב נגיף הקורונה יותר מהכפיל את עצמו ביבשת בשבוע האחרון.

לטענתו, מאחורי העלייה במקרי קורונה עומדת היענות בלתי מספקת לחיסונים ושאננות של הציבור. "אנחנו חייבים לשנות את הטקטיקות שלנו, ממתן מענה למקרי קורונה – למניעתם מראש" אמר בדבריו.

"קצב ההדבקה הנוכחי ב-53 המדינות באירופה מדאיג ביותר. אנחנו שוב במרכז המגפה, היינו באותו המצב גם לפני שנה, ההבדל הוא שכעת אנחנו יודעים יותר ויכולים לעשות יותר", הוסיף קלוג ואמר גם כי המצב הוחמר בעקבות זן הדלתא החדש, שמדבק יותר.

בדיקות קורונה בגרמניה
בדיקות קורונה בגרמניה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בגרמניה נרשם היום שיא חדש של נדבקים עם כמעט 34 אלף נדבקים חדשים לצד 165 מתים מהנגיף ביממה החולפת. במדינות נוספות ביבשת נרשמו השבוע שיאים -  רוסיה רשמה כמעט 2,000 מקרי מוות ביממה אחת במדינה, זאת בזמן שהמדינה נכנסה לסגר בתחילת השבוע עליו הורה הנשיא ולדימיר פוטין, שגם האשים את ההיענות הנמוכה של האזרחים להתחסן.

כמו כן, באוקראינה חלה עלייה מדאיגה במספר המתים, 699 ביממה החולפת, והנדבקים - כמעט 28 אלף. פולין והונגריה גם מטפסות בנתוני התחלואה עם יותר מ-15 אלף נדבקים ו-250 מתים בפולין ביממה החולפת ויותר ל-8,000 נדבקים ו-109 מתים בהונגריה.

גם בסין התעוררה השבוע דאגה לאחר שתפוצת המקרים עלתה למספר הגבוה ביותר מאז נובמבר 2019, אז התפרץ לראשונה הנגיף במדינה. במחוזות שבהם התגלו המקרים הוטלו סגרים וההתפרצות המחודשת החלה להעלות שאלות באשר ליעילות של גישת ה-"אפס קורונה", המונהגת בסין והאפקטיביות של מענה החירום בסין, כשהמקרים ממשיכים להתרחב לעוד ועוד מחוזות.

בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין | צילום: רויטרס