לפני חג המולד: בריטניה שוברת שיאי תחלואה, מוות ראשון מאומיקרון בגרמניה

בממלכה נדבקו השבוע יותר ממיליון בני אדם, נתון המהווה שיא חדש מאז פרוץ המגפה, ובגרמניה חווים עליה בתחלואה ברקע הזן החדש שמתפשט. באיטליה וביוון מחזירים את חובת עטיית מסכות באוויר הפתוח, ובדנמרק זרים יאלצו לספק בדיקה שלילית גם אם חוסנו

ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין
ההכנות לחג המולד תחת הגבלות בברלין | צילום: רויטרס

הקורונה באירופה: בסוף השבוע יחגגו ברחבי העולם את חג המולד, ובאירופה מתכוננים לחג תחת הגבלות. בגרמניה אישרו היום (חמישי) את מקרה המוות הראשון כתוצאה מהדבקה בזן האומיקרון, ובתוך כך דווח על 810 מאומתים חדשים לזן החדש היום, מה שמביא את המספר הכולל ל-3,198 נדבקים באומיקרון במדינה.

בבריטניה נדבקו כ-1.2 מיליון אנשים בקורונה השבוע, המהווים 1 מכל 45 בני אדם באוכלוסיה ושיא חדש מאז פרוץ המגפה. הבירה לונדון היא הנפגעת העיקרית, כאשר 1 מכל 30 בני אדם בעיר נדבקו השבוע. אחוז הנדבקים באומיקרון עלה גם הוא השבוע, בכל האזורים בממלכה מלבד בצפון-מזרח אנגליה.

תעודות הקורונה של האוהדים נבדקות לפני משחק בין וולברהמפטון לצ'לסי במרכז אנגליה
תעודות הקורונה של האוהדים נבדקות לפני משחק בין וולברהמפטון לצ'לסי במרכז אנגליה | צילום: רויטרס

אחד מסימני ההיכר של חג המולד באי הבריטי הוא ה"בוקסינג דיי", המצוין יום לאחר החג, ובו גם נערך מחזור משחקים מיוחד ב"פרמייר ליג", הליגה האנגלית הבכירה בכדורגל, אך מספר משחקים שתוכננו לסוף השבוע הקרוב כבר נדחו, בעקבות התחלואה העולה בקרב השחקנים בקבוצות שונות ברחבי הממלכה.

בדנמרק, החל מהשבוע הבוא יידרשו הזרים המגיעים למדינה לספק בדיקת קורונה שלילית גם אם חוסנו. הדרישה מגיעה בעקבות הכרזות דומות מהשכנות שוודיה ופינלנד, והכללים החדשים צפויים להיות בתוקף לפחות עד 17 בינואר.

שוטרים בודקים תו ירוק בתחנת רכבת בנאפולי שבאיטליה
שוטרים בודקים תו ירוק בתחנת רכבת בנאפולי שבאיטליה | צילום: רויטרס

באיטליה, שם אומתו היום כמעט 10 אלף נדבקים חדשים, מתכננים גם כן להחמיר את ההגבלות, כולל חובת עטיית מסכה באוויר הפתוח, בין היתר במרחבים הציבוריים ובאירועי ספורט. בהצהרה מלשכת ראש הממשלה נאמר כי יתכן שדיסקוטקים ומועדונים יסגרו ברחבי המדינה עד ערב השנה החדשה.

ביוון נאסרו חגיגות פומביות בחג המולד ובערב השנה החדשה, והוטלה חובת עטיית מסכה בשטחים פתוחים. הצעדים יכנסו לתוקף ביום שישי בבוקר. שר הבריאות היווני אמר כי צפויים צעדים נוספים בשנה החדשה, בעיקר באירועי בידור וספורט, כדי למנוע סגר נוסף.