"האומיקרון מתפשט במהירות הבזק": באירופה מתכוננים להגבלות חדשות

לקראת חג המולד, ראש ממשלת צרפת הזהיר מפני קצב ההדבקה הגבוה של הווריאנט, והטיל הגבלות קפדניות על הנכנסים מבריטניה, שם נרשם שיא במספר המאומתים מאז פרוץ המגפה. "להתכונן לאתגר שעדיין לא היה כמותו"

זמן צפייה: 02:53

הקורונה בעולם: זן האומיקרון מתפשט "במהירות הבזק" באירופה, וככל הנראה יהפוך לדומיננטי בתחילת השנה הבאה, כך הזהיר אתמול (שישי) ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס בנאומו, רגע לפני שצרפת הטילה הגבלות קפדניות על הנכנסים מבריטניה.

הבריטים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר מהזן החדש עד כה, עם כמעט 25 אלף מאומתים לזן החדש, וכבר דווח על 7 מקרי מוות הקשורים לזן החדש. בממלכה רשמו בסוף השבוע גם את המספר הגבוה ביותר של מאומתים יומיים לקורונה מאז החלה המגפה, כאשר יותר מ-93 אלף אנשים נמצאו חיוביים בבדיקות שנערכו ביממה האחרונה.

מתחם חיסונים מחוץ לאצטדיון של צ'לסי בלונדון
מתחם חיסונים מחוץ לאצטדיון של צ'לסי בלונדון | צילום: רויטרס

"רוב האנשים שנדבקו באומיקרון בבריטניה לא יחלו במחלה קשה", אמר האפידמיולוג פרופ' ניל פרגוסון, "מכיוון שהם יהיו מוגנים בזכות החיסונים או בגלל שנדבקו בזן הקודם". יחד עם זאת, בבריטניה מזהירים כי בקרוב מאוד יהיה צורך בהגבלות חדשות, כדי למנוע ממספר המאושפזים בבתי החולים לעלות.

הפגנה נגד ההגבלות בגרמניה
הפגנה נגד ההגבלות בגרמניה | צילום: רויטרס

גם בשאר חלקי היבשת נערכים לגל חדש של הדבקות, לאחר שנרשמו כבר יותר ממיליון וחצי מקרי מוות מאז תחילת המגפה. בגרמניה, הולנד ואירלנד כבר הכריזו על הגבלות חדשות. שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבך אמר אתמול כי המדינה "חייבת להתכונן לאתגר שעדיין לא היה כמותו", והיום דווח שם על כ-42 אלף מאומתים חדשים.

קורונה בהולנד
קורונה בהולנד | צילום: רויטרס

ממשלת הולנד צפויה להכריז היום על סגר קפדני בחג המולד, לאחר שהמומחים במדינה המליצו לסגור את כל בתי הספר והחנויות הלא חיוניות. אתמול דיווחו בהולנד על יותר מ-15 אלף מאומתים חדשים - ירידה של כ-25% לעומת השבוע הקודם, אך עדיין מעל השיא של כל גל קודם במדינה.