הקורונה באירופה: גרמניה סופרת 100 אלף מתים מהנגיף

על אף שהכלכלה החזקה ביותר ביבשת הצליחה להתמודד היטב עם גלי תחלואה קודמים, חזרתו של מוקד המגפה לאירופה מעורר גל קשה גם בה. לדברי מומחים, מוקדם מדי לחשוש מווריאנט חדש

File Photo: Coronavirus Disease (covid 19) Outbreak Continues In Berlin
צוותי רפואה מטפלים בחולה קורונה בברלין | צילום: רויטרס

הרשויות בגרמניה הודיעו היום (חמישי) כי נחצה רף 100 אלף המתים מנגיף הקורונה במדינה, זאת בזמן שהמדינה נמצאת בגל התחלואה המשמעותי ביותר מאז התפרצות הנגיף במרץ 2020. בנוסף לכך, המדינה עומדת על שיא נדבקים חדש בשבוע האחרון, עם 419.7 נדבקים חדשים על כל 100 אלף תושבים.

על אף שהתמודדה היטב עם ההתפרצויות הקודמות בניגוד למדינות רבות אחרות באירופה, גרמניה חווה בתקופה האחרונה התעוררות מחודשת של המגפה, יחד עם חזרתה של אירופה להיות מוקד ההתפרצות בעקבות היענות נמוכה לחיסונים, התפשטות וריאנט הדלתא ביבשת, מזג האוויר הקר שגורם לאנשים להישאר במקומות סגורים והקלת המגבלות.

File Photo: Behind The Scenes Covid 19 Reportage At A Hospital And A Home For Elderly In Darmstadt
צוותי רפואה מטפלים בחולה קורונה בגרמניה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון בתעלת למאנש: לפחות 27 פליטים טבעו למוות

ממשיך להסתבך: חוגג הציג סרטון ש"מנקה" אותו מהחשדות – החוקרים לא השתכנעו

עדות חדשה על אונס נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל: "קפאתי"

בשבוע שעבר נרשמו 2.5 מיליון מקרי הדבקה בקורונה וכמעט 30 אלף מקרי מוות באירופה, מה שהופך אותה ליבשת שנפגעה באופן הקשה ביותר מהנגיף בפער גדול מהאחרות.

לאחר שדיווחה על מעל 30 אלף מקרי קורונה חדשים ביממה החולפת, צרפת מעדכנת היום כי תחיל מגבלות חדשות במדינה, כמו מתן מנת דחף לחיסון, עטיית מסכות ושינויים אפשריים ב"תו הירוק" המקומי. "יש פי 9 יותר מקרים אישפוז בטיפול נמרץ ומוות בקרב לא-מחוסנים מאשר בקרב מחוסנים", אמר גבריאל אטל, דובר הממשל הצרפתי.

Coronavirus Disease (covid 19) Vaccination Center In Nice
מרכז חיסונים בניס, צרפת | צילום: רויטרס

מספר בתי חולים בהולנד הודיעו היום כי עצרו טיפולים כימותרפיה והשתלות איברים על מנת לפנות מיטות במחלקות הטיפול הנמרץ לטובת חולי קורונה, עקב הזינוק במקרי התחלואה במדינה.

באוסטריה, כזכור, הוטל סגר על כל המדינה ביום שני האחרון, והיא המדינה הראשונה באיחוד האירופי שנוקטת בצעד כזה למניעת ההתפשטות המחודשת של הקורונה ביבשת. הסגר ייערך 10 ימים, אך עלול להתארך ל-20 לפי הרשויות.

ההודעה על הסגר המלא הגיעה מספר ימים לאחר שהוטל סגר על הלא-מחוסנים מעל גיל 12 במדינה, המהווים כשליש מאוכלוסיית המדינה, אך הוא לא עזר להפחית את קצב ההדבקה ששבר שיא בשישי האחרון, עם כמעט 16 אלף מאומתים ביממה.

אירופה נכנסת לסגר
אירופה נכנסת לסגר

אתמול הודיע ארגון הבריאות עולמי כי 700 אלף איש נוספים עלולים למצוא את מותם בגלל קורונה עד מרץ הקרוב, באירופה ובחלקים מאסיה.

מניין ההרוגים כבר חצה את ה-1.5 מיליון איש ב-53 מדינות שונות ברחבי אירופה. בשל הגל הרביעי שממשיך להשתולל ביבשת, ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני "לחץ גבוה עד קיצוני" ביחידות לטיפול נמרץ ב-49 מהמדינות, עד למרץ 2022.

בתוך כך, ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למחלות מתפרצות ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד אמר כי הווריאנט החדש שזוהה באפריקה "עדיין לא מוגדר כווריאנט המעורר דאגה, אלא ברשימה עם עוד מספר לא קטן של וריאנטים שארגון הבריאות העולמי עוקב אחריהם".