מחקר: חולים בפוסט קורונה סובלים מהתסמינים גם שנה לאחר שהחלימו

מחקר בריטי בחן מעל 2,000 מקרים של חולים שאושפזו בשל קורונה והמשיכו לסבול מתסמיני פוסט קורונה 5 חודשים עד שנה לאחר מכן. בינתיים, בבריטניה לא מצליחים לעצור את ההתפשטות: "יישברו עוד שיאים בשבועות הקרובים"

בוריס ג'ונסון בבית חולים בבריטניה | צילום: רויטרס

חולים בקורונה שדיווחו על תסמיני פוסט קורונה כחמישה חודשים לאחר שחלו, עדיין סובלים מהתסמינים - כעבור שנה. כך עולה ממחקר חדש שפורסם היום (חמישי) בבריטניה ושבחן 2,230 מקרים של חולים שאושפזו עם קורונה ונבדקו לאחר חמישה חודשים ולאחר שנה.

החוקרים גילו כי פחות מ-3 מתוך כל 10 דיווחו על התאוששות מלאה מהמחלה שנה אחרי האשפוז, לעומת 2.5 מתוך 10 בפרק זמן של חמישה חודשים. התסמינים הנפוצים ביותר הם עייפות, כאבי שרירים, תחושת האטה פיזית, בעיות שינה והפרעות בנשימה. כל הנבדקים במחקר עברו חמישה חודשים מאז האשפוז, ו-807 מהם עברו שנה עד כה.

בתוך כך, בבריטניה נשבר אמש שיא המאומתים החדשים היומי של כל הזמנים, עם כמעט 80 אלף מאומתים ביממה האחרונה. על פי דיווחים מהממלכה המאוחדת, זן האומיקרון כבר הפך לווריאנט הדומיננטי בבירה לונדון. מנהל מערך הבריאות של אנגליה, כריס וויטי, הזהיר כי הגרוע מכל עוד לא הגיע וכי זן אומיקרון מתפשט "בקצב פנומנלי לחלוטין" במדינה.

עוד הוסיף וויטי כי נתוני ההדבקה בקורונה "יישברו עוד שיאים בשבועות הקרובים ככל שמספר המקרים ימשיך לעלות. אני חושש שתהיה עלייה בנדבקים באומיקרון בבתי החולים. אנחנו לא יודעים להעריך כמה, אך להערכתי כבר לאחר חג המולד תורגש העלייה בנתונים.