מהדקים את ההגבלות: חובת מסכות בכיתות בבריטניה, המשק בארה"ב לקראת סגירה

החל משבוע הבא, תלמידים בבתי הספר התיכונים בממלכה יידרשו לעטות מסכות בכיתות. מומחים אמריקנים טוענים כי המשק עשוי להיסגר בחודש הקרוב בגלל תחלואה גבוהה. בבולגריה - מקרה ראשון של זן האומיקרון

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

הקורונה בעולם: בעקבות התפשטות הנגיף לצד וריאנט האומיקרון, בריטניה הודיעה היום (ראשון) כי משבוע הבא תחול חובת עטיית מסכות בכיתות בבתי הספר התיכוניים ברחבי המדינה. באנגליה ובוויילס נתגלו היום 137,583 מקרים חדשים של הנגיף, כאשר הנתונים אינם מתייחסים לתחלואה בסקוטלנד ובצפון אירלנד. בתוך כך, כוויית מעודדת את אזרחיה לעזוב את בריטניה בשל העלייה המשמעותית במקרי האומיקרון. על פי נתונים שנתקבלו, אין כרגע תכנון להטלת הגבלות חדשות במדינה.

במקביל, בולגריה דיווחה היום על מקרים ראשונים של וריאנט האומיקרון. בצרפת נתגלו אתמול 219,126 מקרי קורונה חדשים, והמדינה הודיעה על הכנסת ארצות הברית לרשימה האדומה. כעת, אמריקנים שאינם מחוסנים צפויים להיכנס לבידוד של 10 ימים בהגעתם לצרפת.

קורונה באוסטרליה
קורונה באוסטרליה | צילום: רויטרס

בארצות הברית עוד אלפי טיסות בוטלו במהלך סוף השבוע האחרון בגלל הקורונה ומזג האוויר הקשה. מ-24 בדצמבר בוטלו במדינה כ-12,000 טיסות. עם זאת, מקרי ההדבקה באומיקרון מביאים לכך שבשבועות הקרובים קיים חשש ממשי שהמשק ייסגר, זאת בשל מספר החולים הגבוה במדינה.

ד"ר מייגן רני, פרופסור לרפואת חירום בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת בראון, אמר היום בראיון ל-CNN: "מה שאני מודאג ממנו הוא שבחודש הקרוב המשק עומד להיסגר, לא בגלל מדיניות של הממשל או של מדינות, אלא כי כל-כך הרבה מאיתנו יהיו חולים".

קורונה בארצות הברית
קורונה בארצות הברית | צילום: רויטרס

בבריזבן, עיר הבירה של מדינת קווינסלנד שבאוסטרליה, בליינים שרו לשוטרים שיעזבו את בית הקפה שבו נמצאו - לאחר שאלו נכנסו למקום וביקשו מהם לעטות מסכות.

באיטליה, ראש העיר נאפולי אסר על זיקוקים בתחילת השנה החדשה בפעם השנייה ברציפות בגלל נתוני התחלואה הגבוהים. במדינה דיווחו על 61,046 מקרים חדשים של קורונה, בעוד שהירידה קשורה למספר הבדיקות הנמוך שבוצע במהלך סוף השבוע האחרון.

בהולנד התקיימו היום שוב הפגנות נגד הגבלות הקורונה, ופרצו בתוך כך עימותים עם המשטרה בעיר הבירה. באנטארקטיקה 16 עובדי תחנת המחקר הבלגית "הנסיכה אליזבת" אובחנו היום כחיוביים לנגיף הקורונה, זאת מתוך 25 חוקרים סך הכל שנמצאים באתר. גורמים רשמיים מסרו כי כלל העובדים מחוסנים, וכי רובם סובלים מתסמינים קלים עד בינוניים.