הנשיא שוחח עם משפחת העצורים בטורקיה: "משוכנע בחפותם"

לאחר שמעצר הישראלים הוארך ב-20 ימים, הרצוג ביקש לעודד ולהרגיע את בני משפחתם, והדגיש כי בישראל "פועלים להשיבם במהרה". במקביל, המשפחה השיקה קמפיין גיוס המונים למימון המאבק המשפטי

זמן צפייה: 06:37

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שבת) עם משפחתם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין העצורים בטורקיה בחשד לריגול. בשיחה, הרצוג ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה, והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן, על מנת להשיבם במהרה אל ישראל. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

בתוך כך, עורך הדין ניר יסלוביץ, שמייצג את הזוג, טס לאיסטנבול היום כדי לפגוש מספר עורכי דין מקומיים, כאשר מיקום שהותו לא נמסר בשל הנחיות דרגים מדיניים. לצד זאת, המשפחה השיקה היום קמפיין גיוס המונים למימון המאבק המשפטי, הנסיעות והשהות שנכפתה עליהם בטורקיה.

כמו כן, לאחר החלטת בית המשפט בטורקיה כי מעצרם של הזוג יוארך, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין, ואמר להם כי משרד החוץ פועל לשחרורם.

כזכור, לאחר מעצרם פורסם תיעוד שלהם ביציאה מבית המשפט לאחר ההחלטה. בתם של בני הזוג, שירז בן הרוש סיפרה לחדשות 13: "כואב לי, אני לא יודעת איך אני הולכת להמתמודד עם זה. אני צריכה אותם, הם לא עשו שום דבר רע. זו בסך הכול תמונה. אתם חייבים לעזור לי, אמא שלי אמרה לי שהיא נכנסת לכלא ל-20 יום והיא מבקשת שיצילו אותה".