שיא מאז פרוץ המגפה: יותר מ-866 אלף איש נדבקו בקורונה ביממה

בהודו, מוקד המגפה הגדול ביותר, נרשם שיא נדבקים במדינה כלשהי ביממה - יותר מ-332 אלף. בטורקיה מניין החולים חצה את ה-4.5 מיליון ובברזיל ממשיכים לספור קורבנות • תמונת מצב עולמית

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

בזמן שבישראל מגפת הקורונה הולכת ודועכת בעקבות מבצע החיסונים, במקומות רבים בעולם חווים גל נוסף, בחלק מהם הקשה ביותר מאז שפרצה. ביומיים האחרונים, לראשונה מפרוץ המגפה, נרשם שיא של יותר מ-886 אלף נדבקים ביממה בעולם. עד כה נדבקו יותר מ-145 מיליון בני אדם בנגיף, ו-3.087 מיליון מתו.

בשל מבצעי החיסונים ברחבי העולם, מספר המתים אינו גבוה כפי שהיה בגל הקודם בינואר, אך עדיין משמעותי מאוד ונע בין 13 ל-14 אלף מתים ביממה.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

מוקד המגפה הגדול ביותר הוא הודו, שם הקורונה משתוללת כאשר ביממה האחרונה נרשם שיא נדבקים במדינה כלשהי מאז פרוץ המגפה, לאחר שיותר מ-332 אלף אזרחים אובחנו חיוביים. כמו כן, נשבר שיא המתים ביממה בהודו - 2,256. עד כה נדבקו במדינה יותר מ-16.2 מיליון איש, וכמעט 187 אלף מתו.

בארצות הברית, המדינה שספגה את הפגיעה הקשה ביותר, מניין הנדבקים היומי נותר יחסית יציב ונע בין 50 ל-80 אלף ביום. כזכור, בשיא המגפה בארה"ב נרשמו כמה ימים של 230 אלף מאובחנים ביממה, ופעם אחת המספר אף חצה את ה-300 אלף. בעקבות מבצע החיסונים שצובר תאוצה, מספר המתים ממשיך במגמת הירידה המתונה, כאשר באחד הימים השבוע הוא היה נמוך מ-300, לראשונה מאז ספטמבר אשתקד. עד כה נדבקו בארצות הברית יותר כ-32.7 מיליון ומתו 584 אלף.

קורונה בברזיל
קורונה בברזיל | צילום: רויטרס

ברזיל, אחת המדינות שמנסיעה אליהן הזהיר משרד הבריאות, נמצאת במגמת ירידה קלה מאז שיא המגפה בחודש שעבר, אך עדיין נרשמים בה מספרים גבוהים של 70-50 אלף נדבקים ביממה, ובין 2,000 ל-3,000 מתים. עד כה אובחנו חיוביים יותר מ-14.1 מיליון בני אדם, וקרוב ל-384 אלף מתו.

טורקיה, עוד מדינה שמפניה הזהיר משרד הבריאות, נמצאת בשיא של התפרצות המגפה, כאשר בשבוע האחרון נרשמו שיאים של יותר מ-60 אלף נדבקים ולמעלה מ-350 מתים ביממה. מניין הנדבקים במדינה חצה את ה-4.5 מיליון, מספר הנמוך מחמש מדינות בלבד. המגפה גבתה במדינה את חייהם של יותר מ-37 אלף תושבים.

אוקראינה, שגם עליה יש אזהרת מסע, נמצאת בעיצומו של גל נוסף. בשבועיים האחרונים חלה ירידה קלה במניין הנדבקים, אך מספרי המתים ממשיכים להיות הגבוהים מאז פרוץ המגפה, יותר מ-450 ביממה. צרפת, המדינה עם מספר הנדבקים הרביעי בעולם, עדיין נאבקת בגל השלישי, עם עשרות אלפי אזרחים חיוביים ביממה ומאות מתים. זאת, ברקע מבצע החיסונים שמתנהל אפילו מעט מהר יותר משציפתה.

קורונה במקסיקו
קורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

במקסיקו ממשיכה מגמת הירידה במניין הנדבקים, כאשר בשבוע האחרון לא נרשם אף יום עם יותר מ-5,000 מאובחנים חיוביים. מנגד, מספר המתים דווקא נמצא בעלייה, ורשם לאחרונה שיא של חודשיים עם יותר מ-500 ביממה.

קרואטיה, אחת המדינות היחידות בעולם שמקבלות ישראלים ללא בידוד, נמצאת בעיצומו של גל נוסף, הקשה ביותר מאז דצמבר, עם ימים של יותר מ-3,000 נדבקים ו-50 מתים.

מנגד, מלבד ישראל, ישנן מדינות נוספות שבהן המגפה בתהליכי בלימה מתקדמים. כך למשל בריטניה, שבה נרשמים בין 2,000 ל-3,000 נדבקים ביממה, הכי מעט מאז ספטמבר, ועשרות בודדות של מתים. היום, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי "אנחנו בוודאות מתחילים להשתלט על הנגיף".