בלי התפרצות, אך עם עלייה בקצב ההדבקה: השפעת הקלות הסגר בעולם

אף מדינה לא החזירה את ההגבלות, אך בגרמניה הזהירה הקנצלרית מרקל כי המשך התגברות קצב ההדבקה יוביל לקריסת מערכת הבריאות, ובסיאול נאלצו לסגור מועדוני לילה בשל עשרות מקרים חדשים

זמן צפייה: 02:01

כמעט בכל העולם כבר החלו בהקלות הסגר, וכעת מתחילים לראות תוצאות ולהבין את ההשלכות לכך, במדינות שבהן שחרור ההגבלות התרחש מוקדם יחסית. עד כה לא נרשמה התפרצות משמעותית שהובילה להחזרת הגבלות חריפות, אך במקביל נרשמים לעלייה בקצב ההדבקה.

בגרמניה למשל, יותר משבועיים לאחר ההקלות, נראה שבימים האחרונים קצב ההדבקה עלה מ-1.1 ל-1.3. הקנצלרית מרקל הזהירה כי מערכת הבריאות במדינה תקרוס עד אוקטובר אם קצב ההדבקה יישמר. אם הקצב יעלה ל-1.3, היא לא תוכל לטפל בחולים כבר בחודש הבא.

לעוד כתבות בנושא:

34 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה; 64 מונשמים

בשל משבר הקורונה: חברת התעופה אוויאנקה הכריזה על פשיטת רגל

מגפת הקורונה: יותר מארבעה מיליון בני אדם נדבקו בנגיף

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רויטרס

בסיאול שבקוריאה הדרומית, נאלצו השבוע לסגור פאבים ומועדוני לילה, בשל עשרות מקרים שהתגלו, ככל הנראה לאחר שחולה הסתובב בין המקומות. איתור הנחשפים לווירוס הוא משימה קשה לרשויות, משום שמדובר במקומות המזוהים עם הקהילה הגאה, ולא על הלהט"בים מעוניינים להזדהות בשל האפליה שהם חווים.

גם בווהאן שבסין, מוקד התפרצות הקורונה הראשוני, התגלו כמה מקרים חדשים, אף אחד מהם אינו קשור לחוזר מחו"ל – דבר המוכיח שהנגיף עדיין מדביק במחוז, גם לאחר חודשים ארוכים של עוצר.

דוגמאות אלה ממחישות את עוצמת ההדבקה של הנגיף, גם אם לא את הקטלניות שלו. מקרים אלה גם מבהירים כי הסיבה לעצירת הקורונה היא ההגבלות והריחוק החברתי, ולא סיבות אחרות.