תוך שבוע בלבד: מקרי התמותה מקורונה באירופה גדלו ב-10%

לפי ארגון הבריאות העולמי, אירופה היא האזור היחיד בעולם בו ישנה עלייה הן במספר הנדבקים והן במספר הקורבנות מהנגיף. שיאי נדבקים חדשים נרשמו בגרמניה ויוון

זמן צפייה: 02:30

ארגון הבריאות העולמי פרסם השבוע דו"ח לפיו חלה עלייה של 10% בתמותה מקורונה ביבשת אירופה - תוך שבוע אחד בלבד. כמו כן, לפי הארגון, נכון לעכשיו אירופה היא היבשת היחידה בעולם בה נרשמת עלייה יציבה הן במספר הנדבקים והן במספר המתים כתוצאה מסיבוכים הקשורים בנגיף הקורונה.

בנוסף, מדובר בשבוע השישי ברציפות שבו נרשמת עלייה במספר הנדבקים והמאומתים ביבשת, כאשר מדינות רבות נמצאות בעיצומו של הגל הרביעי או החמישי. כמו כן, בשבוע האחרון התגלו 3.1 מיליון מקרים חדשים של קורונה ברחבי העולם, 1.9 מיליון מתוכם באירופה. המדינות בהן נרשמה התחלואה הגבוהה ביותר: רוסיה, בריטניה, טורקיה וגרמניה.

לכתבות נופות בחדשות 13 >>

בכיר רע"ם מגיב לאחר תחקיר חדשות 13: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה"

וילות, בתי מלון ומסעדות פאר: שכונת היוקרה החדשה בשכם

צרפת: מאסר עולם לרוצח ניצולת השואה בת ה-85 על רקע אנטישמי

בתחילת הגל הנוכחי באירופה, מדינות מזרח אירופה כמו אוקראינה ובולגריה הן אלה שסבלו בעיקר. כעת גרמניה הפכה למוקד הקורונה ביבשת, עם 50,196 נדבקים ביממה האחרונה. בגרמניה נשברו שיאי נדבקים מתחילת המגיפה ובתי החולים מתקשים להתמודד. במדינה החלו בהטלת הגבלות על הלא-מחוסנים שהם עיקר הנדבקים.

ביוון נרשמו 8,613 נדבקים ביום - הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת המגפה. גם שם פועלים באופן דומה לגרמניה ולא רוצים להטיל הגבלות גורפות אלא רק על הלא-מחוסנים. לטענתם לא יהיה סגר אך קשה לדעת בשלב זה.