"החיים עברו לזום": ישראלים שחיים בלונדון על השגרה בצל ההסגר

ביקורת רבה נמתחה בממלכה על ג'ונסון, שאיחר לנקוט בצעדים דרסטיים ולהכריז על הסגר בשל התפשטות הנגיף. אך כיום, האתרים המפורסמים של העיר שבדרך כלל הומים - ריקים מאדם

זמן צפייה: 11:20

המלכה אליזבת לא המתינה שהקורונה תגיע ללונדון או שבוריס ג'ונסון יפנים את המצב. היא עזבה את ארמון בקינגהאם כבר לפני חודש ונסעה אל האחוזה הכפרית שלה. אבל לא לכל הלונדונים יש אחוזות בכפר, אז גם הם, כמו תושבי העולם, מסתגרים בבתים. לונדון על כל סמליה המתויירים נכנסה באיחור רב להסגר. הביג בן, רחוב אוקספורד, כיכר פיקדילי, כיכר טרפלגר, לונדון איי, ארמון בקינגהאם – מקומות שבשגרה מלאים באנשים ותיירים – ריקים לחלוטין.

הבריטים מתחו ביקורת על ראש הממשלה בוריס ג'ונסון גם על ההסגר המאוחר שסיכן אותם, וגם על כך שהתפאר בלחיצות הידיים שלו - וחלה בקורונה. סתיו גל, ישראלית שחיה בלונדון כבר שש שנים, בעלת עסק מצליח של קייטרינג, סיפרה לחדשות 13 כי "בזמן שבארץ כבר ביטלו חתונות של 20 אנשים, היינו חייבים ללכת לחתונה של 300 אנשים. יום-יומיים אחרי החתונה היה לשנינו חום, לי ולבן הזוג שלי". כמו חוט השני, לא משנה היכן אתה מתגורר, אותן המחשבות. הדאגות לפרנסה, הגעגועים לארץ, להורים, החשש להידבק, איך להעסיק את הילדים.

רחובות לונדון ריקים
רחובות לונדון ריקים | צילום: חדשות 13

גל סיפרה כי "כשיש לך עסק עצמאי שזה ה'בייבי' שלך, אז בתקופה הזו שרוב האנשים בבית ודווקא שמחים על המנוחה - אני מנסה לחשוב על איך להציל אותו בדרכים יצירתיות. אני מודה ללקוחות שהם תומכים בעסק העצמאי שלי בזמן הזה". בן וטל שוורץ חיים שלוש שנים בלונדון עם שני ילדים. בן, בימים יפים, עושה עסקים עם סין. כעת נאלץ להוציא עובדים לחל"ת: "היו כמה שיחות לא פשוטות, אנשים מאוד רגישים. בימים כאלה של קורונה אנחנו מתגעגעים מאוד הביתה למשפחה, לתחושת הביטחון שנותנת ישראל".

מישל מז'יז'ובסקי, עד לפני פרוץ הקורונה קב"ט "אל על" בלונדון, היום עובד עם ארגונים יהודיים מישל סיפר כי "פסח השנה הולך להיות שונה, כי בדרך כלל אנחנו עם המון משפחה". "אף פעם לא היינו פחות מ-30 אנשים בשולחן הסדר", הוסיפה זוגתו. "החיים שלנו עברו ל'זום'", ציין מישל.