עקב חשד לקורונה: 6,000 איש נתקעו על ספינת תענוגות באיטליה

הנופשים, ביניהם 28 ישראלים, היו לכודים על הספינה בנמל צפונית לרומא, לאחר שעלה חשש שזוג תיירים סינים הסובלים מחום ומקשיי נשימה נדבקו בנגיף. לאחר בדיקה, הוסר החשש שהזוג נדבק

זמן צפייה: 01:56

6,000 נוסעים היו לכודים על ספינת תענוגות שעגנה בנמל צפונית לרומא, איטליה, לאחר ששני תיירים מסין שנמצאו עליה דיווחו שהם סובלים מחום ומקשיי נשימה, מה שהעלה חשש שהם נושאים את נגיף הקורונה. ממשרד החוץ נמסר כי בין אלפי הנוסעים ישנם 28 ישראלים. לאחר שהזוג נבדק הוסר החשש כי הזוג נדבק בנגיף.

ספינת ''קוסטה סמרלדה''
ספינת ''קוסטה סמרלדה'' | צילום: רויטרס

הזוג הסיני הגיע לאיטליה ב-25 בינואר ועלו על הספינה, "הקוסטה סמרלדה", בנמל סובונה. השייט שלקחו עבר במרסיי שבצרפת, בברצלונה שבספרד ופלמה דה מיורקה שבאיטליה, היעד האחרון בו היו לפני שהגיעו לצ'יוויטווקיה.

עד כה, 7,800 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ו-170 בני אדם מתו. בין הנדבקים, 133 איש החלימו מהמחלה. מוקדם יותר היום, דווחו מקרים ראשונים של הנגיף בהודו ובפיליפינים. כמו כן, שני מקרים חדשים התגלו בוויאטנם, שם הובחנו בסך הכל ארבעה חולים.

ספינת ''קוסטה סמרלדה''
ספינת ''קוסטה סמרלדה'' | צילום: רויטרס
Workers Take The Body Temperature Of Passengers Before They Enter The Subway Station Outside The Beijing Railway Station In Beijing
בדיקות עם מד חום לאנשים הנכנסים לתחנת רכבת בבייג'ינג, בירת סין | צילום: רויטרס

בתוך כך, הוסר החשש שצעירה ישראלית כבת 25 נדבקה בנגיף. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום היא אושפזה בכפייה בבית החולים שיבא שבתל השומר, לאחר שסירבה להתאשפז ודרשה לצאת לביתה.

מוקדם יותר היום, חברת "אל על" הודיעה שתפסיק את הטיסות לסין למשך חודשיים. זאת, בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. במקביל, בימים הקרובים תוקם בנתב"ג עמדה של מד"א שתבצע בדיקות לנוסעים השבים מסין.

נוסף לכך, חברת התעופה הלואמית של מצרים תפסיק את טיסותיה לסין החל מיום שבת. ועד העובדים של חברת "אייר פרנס" הצרפתית דורשים לבטל את טיסות החברה לסין. זאת, לאחר שאתמול חברות תעופה נוספות ביטלו את הטיסות למדינה האסייתית, בהן "לופטהנזה", "אמריקן איירליינס", "יונייטד איירליינס", "אייר אסיה", "אייר אינדיה" ואחרות.

אתמול משרד הבריאות הודיע שהוא שוקל לבקש מהחוזרים מסין לשהות כשבוע בבידוד בבתיהם, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף, הודיע המשרד כי תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב. זאת, בעקבות חשש מהתפשטות המחלה במדינה. כמו כן הוסיף המשרד כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות.