בריטניה סוערת: כ-11 אלף נדבקו בקורונה בבתי החולים - ומתו

אלפי חולים שפונו לבתי חולים ממשלתיים לקבלת טיפולים שונים - נדבקו בנגיף, וכתוצאה מכך מצאו את מותם. חברי פרלמנט קראו לחשיפה "שערורייה" ודרשו להחיל חובת חיסון לצוותי הרפואה

זמן צפייה: 00:27

שערוריית ענק בבריטניה: עיתון ה"טלגרף" הבריטי פרסם אמש (שני) כי אלפי חולים שהגיעו לבתי החולים הממשלתיים לקבלת טיפולים שונים, ככל הנראה נדבקו בנגיף הקורונה במהלך שהותם שם - ומתו. לפי הפרסום, מדובר ב-11,600 בני אדם שקיפחו את חייהם.

חברי הפרלמנט הבריטי טענו כי מדובר בשערורייה. הגילוי המרעיש העלה קריאות חדשות מצד הציבור, לחיוב מתן חיסונים בקרב הצוותים הרפואיים של בתי החולים בשל חשש לתחלואה גוברת במהלך החורף.

בוריס ג'ונסון ביקור בית חולים בריטניה
צילום: רויטרס

במסגרת החוק לחופש המידע בבריטניה, עיתון ה"טלגרף" השיג נתונים מבתי חולים ממשלתיים ברחבי אנגליה, המציגים את מספר מקרי ההדבקה בקורונה שהתרחשו ככל הנראה במסגרת בית החולים – ואת מקרי המוות שהתרחשו לאחר מכן. ככל הנראה, בעקבות החשיפה, ממשלת בריטניה תכריז על חיסון חובה לצוותים הרפואיים כבר השבוע, אך תאפשר להם לעשות זאת עד האביב.

בוריס ג'ונסון ביקור בית חולים בריטניה
ג'ונסון מבקר את צוותי הרפואה | צילום: רויטרס

ג'רמי האנט, חבר המפלגה השמרנית ויו"ר הוועדה הנבחרת לבריאות ושירותים חברתיים ששימש בעבר כשר הבריאות הבריטי, אמר: "המספרים האלה באמת מזעזעים. זיהומים בבתי חולים הן הרוצח השקט והקטלני ביותר של המגפה. זה בוודאי מעצים את התביעה לחיוב חיסונים בקרב צוותי הבריאות שנמצאים בחזית".

מתחסנים בבית חולים בבריטניה
מתחסנים בבית חולים בבריטניה | צילום: רויטרס

במסגרת החשיפה, נמצא כי בביה"ח האוניברסיטאיים בבירמינגהם, נרשמו בין היתר 484 מקרי מוות של חולי קורונה - שככל הנראה נדבקו בנגיף בתוך המחלקות עצמן, במהלך המגיפה. בחלק מבתי החולים האחרים, כשליש מהחולים שמתו כתוצאה מהנגיף - נדבקו בקורונה בבית החולים.

חשיפת הנתונים מעלה את החשש, כי בתי החולים הפכו לקרקע פורייה לגידול הנגיף - וכי ביה"ח הממשלתיים לא נקטו באמצעים מספקים על-מנת למנוע את התפשטות הנגיף בקרבם.