כריסטמס בצל הקורונה: מאות אלפים בבידוד, יותר מ-1,700 טיסות בוטלו ביממה

מדינות אירופה מעודדות את אזרחיהן להשאר בבתים עקב ההתפרצות, כשבמקביל נמשך המבצע למתן מנות הבוסטר • במהלך 3 הימים האחרונים זוהו בבריטניה יותר מ-300 אלף מאומתים חדשים • שיא מאומתים בצרפת: 104 אלף • האומיקרון זוהה עד כה ב-89 מדינות

זמן צפייה: 04:52

כריסטמס בצל האומיקרון: מאות אלפי בני אדם באירופה בילו את החג בבידוד, נוכח גל תחלואה מתגבר ביבשת. במקביל, נמשך המאמץ ברחבי היבשת לחסן כמה שיותר במנת הבוסטר. כמו כן, אלפי טיסות ברחבי העולם בוטלו, 1,700 מתוכן רק במהלך היממה האחרונה.

בתוך כך, בריטניה ממשיכה לשבוא שיאי תחלואה, כאשר בשלושת הימים האחרונים זוהו במדינה יותר מ-300 אלף כחיוביים לקורונה, כשבמקביל בצרפת זוהו לראשונה יותר מ-100 אלף מאומתים לקורונה ביממה. גם באיטליה נשברו שיאי תחלואה, עם יותר מ-54 מאומתים חדשים תוך יממה. עד כה, זן האומיקרון זוהה ב-89 מדינות שונות ברחבי העולם.

חוגגים את חג המולד תחת הגבלות בפריז
חוגגים את חג המולד תחת הגבלות בפריז | צילום: רויטרס

העלייה הגדולה בתחלואה באירופה הביאה לחגיגות מצומצמות של חג המולד ברוב הערים, כאשר בניו יורק החגיגות בטיימס סקוור היו מצומצמות, בכמה ערים ברחבי אירופה שחוות את התפשטות זן האומיקרון ביטלו את התוכניות לחלוטין.

עם זאת, לא כל ערי העולם ביטלו את החגיגות, ובבנגקוק בירת תאילנד יתקיימו מסיבות השנה החדשה באוויר הפתוח, כאשר רק מי שחוסן באופן מלא יוכל להירשם מראש ולהשתתף. גם בריו דה ז'ניירו שבברזיל יחגגו, אך ראש העיר המליץ לחוגגים להישאר קרובים לבתיהם ולהימנע מנסיעות מיותרות.