ארגון הבריאות העולמי: מספר המתים מקורונה באירופה עלה ב-40%

דוברת הארגון דיווחה על זינוק במספר מקרי המוות ביחס לשבוע שעבר, רובם בצרפת, ספרד, בריטניה, הולנד ורוסיה - שנמצאת במקום ה-4 בעולם במניין הנדבקים. באיטליה - הפגנות נגד הגבלות חדשות

זמן צפייה: 00:58

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה (רביעי) כי מספר מקרי המוות ממחלת הקורונה באירופה עלה ב-40% בשבוע האחרון. על פי דוברת הארגון, שליש ממספר המתים נרשם בצרפת, ספרד, בריטניה, הולנד ורוסיה. כמו כן, גם באיטליה הייתה עלייה חדה במניין מקרי המוות, שם 221 איטלקים הלכו לעולמם ביממה האחרונה בעקבות סיבוכי המחלה.

מעבר לכך, מספר הנדבקים בקורונה באיטליה נסק ביממה האחרונה, כאשר אובחנו כ-22 אלף נשאים של הנגיף. במקביל, נערכו הפגנות רבות בכמה מוקדים במדינה נגד שורת הגבלות חדשה והמוחים אף התעמתו עם שוטרים, שירו עליהם גז מדמיע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הירידה בחולים נמשכת: בהדסה סגרו 2 מחלקות קורונה; 196 מונשמים

טראמפלנד 2020: כך הפכו משככי הכאבים לגורם המוות מס' 1 בארה"ב

לאחר העימות עם הח"כית: עדי ביטי נשפטה ל-5 ימי מחבוש על תנאי

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

ברוסיה ביממה האחרונה נרשמו 320 מקרי מוות ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין המתים במדינה ליותר ל-26,589. מספר הנדבקים ברוסיה הוא הרביעי הגבוה ביותר בעולם אחרי ארצות הברית, הודו וברזיל, כאשר אתמול אובחנו שם יותר מ-16 אלף נדבקים חדשים. בנוסף, הרשויות במדינה החליטו כי חובה לעטות מסכות בכל המקומות הומי האדם.

בצרפת דנים בהגבלות חמורות חדשות, ואף שוקלים להאריך את הסגר בשכונות מסוימות בפריז ובערים נוספות. אתמול אובחנו במדינה יותר מ-33 אלף נדבקים חדשים לצד עלייה של 523 במספר המתים - הכמות הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל.

גם בגרמניה, על פי דיווח ב"בילד", נשקלת החמרת ההגבלות. לפי הדיווח, הקנצלרית אנגלה מרקל צפויה להיפגש היום עם מושלי המחוזות כדי להסכים על הקשחת ההגבלות: החנויות ובתי הספר יישארו פתוחים, אך תיאטראות ייסגרו ומסעדות יהיו פתוחות לטייק אווי בלבד.