15 איש בחתונה: הגבלות נוספות בבריטניה בשל הזינוק בתחלואה

לאחר שבימים האחרונים נרשמו שיאי נדבקים מאז מאי, רה"מ ג'ונסון הודיע כי הברים והמסעדות ייסגרו עד 22:00 וכי הקנס על אי עטיית מסכה יוכפל. "אם לא נעצור את המגפה - נחמיר את ההנחיות"

זמן צפייה: 02:23

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע היום (שלישי) על החמרת ההגבלות במדינה בשל הזינוק בחולי הקורונה בימים האחרונים. בין היתר, ייסגרו המסעדות והברים עד שעה 22:00, חתונות יוגבלו לעד 15 משתתפים והקנס על אי עטיית מסכה יוכפל.

ג'ונסון אף הזהיר מפני הגבלות נוספות, אם אלו הקיימות לא יספיקו להורדת מספר המאובחנים במדינה. "אני חייב להדגיש כי אם כל הפעולות שלנו לא יצליחו להוריד את מקדם ההדבקה R אל מתחת ל-1, אז אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בכוח אש גדול יותר עם הגבלות משמעותיות יותר", אמר ג'ונסון בנאומו לפרלמנט הבריטי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים בלבנון: פצועים בפיצוץ באתר של חזבאללה בדרום המדינה

אוחנה רצה להציג בקבינט חוו"ד להגבלת ההפגנות, בכחול לבן סירבו

דיווח: ארה"ב והאמירויות יגיעו להסכם על מכירת ה-F35 עד דצמבר

קורונה בלונדון
קורונה בלונדון | צילום: רויטרס

"ההגבלות שהוטלו על עסקים ואנשים לצורך עצירת התפשטות הנגיף עלולים להישאר גם לתקופה של שישה חודשים, אם לא תהיה התפתחות משמעותית בתחומי החיסון והטיפול בנגיף", אמר ג'ונסון והוסיף: "לא נחסוך במאמץ בפיתוח חיסונים, טיפולים ושיטות חדשות לבדיקות המוניות. כל עוד לא נתקדם באופן מוחשי בתחומים אלו, עלינו להניח שהמגבלות שעליהן הכרזתי יישארו".

כאמור, ההגבלות שהוצגו על ידי ג'ונסון כוללות עבודה מהבית, במקומות שבהם הדבר מתאפשר. עובדים במקומות מפתח בכל המקצועות שבהם עבודה מהבית אינה אפשרית, כמו אתרי בנייה וקמעונאות - ימשיכו את עבודתם כרגיל. מיום חמישי - כל הפאבים, הברים, והמסעדות ייסגרו ב-22:00, ויתאפשר רק שירות בשולחן. שירותי המשלוחים יוכלו להישאר פתוחים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מורה על הנחיות חדשות | צילום: רויטרס

החובה ללבוש כיסוי פנים יחול על כל עובדי הקמעונאות, נוסעים במוניות וכל מי שמשתמש בשירותי הרפואה. הקנס על אי עטיית מסכה יוכפל ל-200 פאונד. 15 אנשים יוכלו להשתתף בחתונות, ו-30 איש יוכלו לקחת חלק בהלוויות. החוק למניעת התקהלות יורחב גם לקבוצות ספורט המתאמנות בחללים סגורים. הפתיחה המחודשת בשלבים של אצטדיונים ומועדונים מובטלת לעת עתה.

לאחר הכרזתו של ג'ונסון, בסקוטלנד החליטו להרחיב את הצעדים עליהם הכריז ראש הממשלה הבריטי ולהגביל את המפגשים הבתיים כחלק מהמאבק בגל השני של הקורונה. ניקולה סטרג'ון, השרה הראשונה של סקוטלנד, אמרה כי: "בכוונתו, בדומה לצפון אירלנד, להציג הגבלות לאומיות על מפגשים ביתיים, כפי שנעשה כעת במערב סקוטלנד".

ההגבלות החדשות מגיעות על רקע זינוק בנתוני התחלואה בבריטניה, העולים בעקביות מאז חודש ספטמבר. אתמול אובחנו שם מעל ל4,300 חולים, כאשר יומיים לפני כן אובחנו במדינה 4,422 חולים. עד כה אובחנו בבריטניה קרוב ל-400 אלף חולים, ומספר המתים במדינה עומד על מעל ל-41 אלף.