אין קורונה ואין תיירים: כך הצליחה תאילנד להיאבק בנגיף

רק 3,250 נדבקים ו-58 מתים מהנגיף נרשמו עד כה במדינה, זאת הודות, בין היתר, למשמעת העצמית של התאילנדים. ולמרות ההצלחה הבריאותית - במישור הכלכלי צפוייה למדינה מערכה לא פשוטה

זמן צפייה: 02:23

בזמן שמדינות אחרות עדיין נאבקות בנגיף המתפשט, ובישראל מספר הנדבקים מזנק בכל יום באלפייה נוספת - בתאילנד הצליחו, ועדיין מצליחים, להתמודד טוב יותר עם מגפת הקורונה. עד כה, רק 3,250 תאילנדים נדבקו בנגיף ו-58 מתו ממנו. מאז תחילת מאי לא נרשמו שם כמעט מקרים חדשים, ואפילו בתי החולים כמעט ריקים מחולי קורונה.

לא מעט השערות ישנן באשר לסיבות להצלחה של תאילנד במלחמה בנגיף, בין השאר התרבות המקומית שמכתיבה שמירת מרחק גם בשגרה, האוכלוסייה הבריאה יחסית ואפילו מבנה גנטי שונה בעל מערכת חיסונית חזקה. "ברגע שאמרו להיות עם מסכות, כולם היו עם מסכות", הסביר יוסי רחמים, בעל מסעדת "הבית של פיסטוק" בקופיפי. "לא היו חכמולוגים שניסו דברים אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן 4 במצב אנוש לאחר שנשכח ברכב בדימונה במשך כמה שעות

מנדלבליט עונה לאוחנה: לעולם לא מקבלים החלטות משיקולים אישיים

בדרך לחיסון? אוני' אוקספורד השלימה בהצלחה שלב ראשון בניסוי

תאילנד בימי קורונה
תאילנד בימי קורונה | צילום: יניב נגר

ובכל זאת, להגבלות יש מחיר כלכלי כבד. הקורונה אומנם לא הכתה במדינה בצורה דרמטית, אולם ענף התיירות - שמבוסס ברובו על תיירים, נפגע קשות. אפילו בית חב"ד בבירה בנגקוק, שעמוס בדרך כלל במטיילים ישראלים בעיקר בחודשי הקיץ, שומם לחלוטין כבר חודשים רבים - וכך גם האזור הישראלי באי פוקט.

על פי ההערכות, עד סוף השנה צפויים להיסגר עד 60 אחוזים מעסקי האירוח שבתאילנד וכ-8 מיליון אזרחים צפויים לאבד את מקור פרנסתם. גם לאחר שהנגיף ימוגר בדרך זו או אחרת, עבודת השיקום תארך עוד זמן רב.