שרים מהמרפסות: כך מעבירים אזרחי איטליה את הסגר

בסרטונים שהופכים לוויראליים ברשתות החברתיות נראים תושבי ארץ המגף שרים. כ-60 מיליון נמצאים בסגר מאז ליום שני, גם בספרד הודיעה הממשלה תנקוט בצעדים דומים, אחרי עליה חדה במספר הנדבקים

זמן צפייה: 02:32

קורונה – משבר עולמי: בכל רחבי איטליה, ממילאן שבצפון, דרך רומא הבירה ועד לסיציליה שבדרום, 60 מיליון אזרחים איטלקים נמצאים בבידוד מוחלט. ברשתות החברתיות מפצים בסוף השבוע קטעי וידאו של אזרחים שרים יחד, חלקם עומדים מחוץ למרפסות, קטעים שהפכו לוויראליים.

אבל למרות הצלילים העליזים המצב באיטליה וביבשת אירופה עגום, כמו גם בעולם כולו, באיטליה עצמה, מוקד הנגיף המרכזי מחוץ לסין אובחנו כבר כמעט 18,000 חולים וכמעט 1,300 מתים. גם בספרד, מוקד נגיף נוסף באירופה, זינק גם כן מספר החולים והמתים, ועומד על יותר מ-6,000, כמעט 200 כבר מתו.

איטלקים בבידוד שרים ממרפסות בתיהם
איטלקים בבידוד שרים ממרפסות בתיהם | צילום: טוויטר

על רקע העליה הנוספת הודיעה ממשלת ספרד כי היא נערכת להטיל סגר כללי במדינה בדומה לסגר שהוטל על איטליה. התושבים הונחו להישאר בבתיהם – ויורשו לצאת רק לצרכים חיוניים, כגון הצטיידות במזון, מקומות עבודה חיוניים ובתי חולים.

גם בבריטניה מדווחים היום על עליה במספר המתים, שעומד כבר על למעלה מ-20, מספר החולים בממלכה עומד על יותר מ-1,000. בתוך כך הודיע הערב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על הוספה של בריטניה ואירלנד ל-26 מדינות אירופה שתיאסר כניסת אזרחיהן למדינה.