קורבין: "מתנצל בפני מצביעיי - אבל גאה בקמפיין שעשינו"

מנהיג הלייבור, שהפסיד לבוריס ג'ונסון בבחירות בבריטניה, הודה לראשונה כי איבד את מצביעיו המסורתיים ואמר כי "נשיב את אמונם". עם זאת טען: "אני גאה שהמסר שלנו היה תקווה - ולא פחד"

ג'רמי קורבין | צילום: רויטרס

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, התנצל היום (ראשון) בפני בוחריו על ההפסד המוחץ לשמרנים בבחירות בבריטניה: "רציתי לאחד את המדינה שאני אוהב, ואני מצטער שלא עשינו מספיק. אני לוקח את האחריות על עצמי". עם זאת, קורבין התנער מהטנעות נגדו בדבר אנטישמיות ואמר: "אני גאה בקמפיין שלנו. אני גאה שלא משנה כמה נמוך ירדו המתחרים שלנו, סירבנו לשתף פעולה. ואני גאה שהמסר שלנו היה תקווה, ולא פחד".

במכתב שכתב לקוראי אתר החדשות "Sunday Mirror", כתב קורבין: "מיליוני אנשים ראו במניפסט שלנו עתיד טוב יותר לעצמם ולקהילה שלהם. אבל למרות כל המאמצים, הבחירות האלה היו רק על הברקזיט". "אנחנו נלמד את הלקח של התבוסה הזו, בעיקר דרך הקשבה למצביעים המסורתיים של הלייבור שאיבדנו. המפלגה הזאת קיימת כדי לייצג אותם - ואנחנו נרכוש את אמונם מחדש".

"שלא תטעו", הוסיף קורבין, "הלייבור היא הכוח הטוב ביותר לשינוי אמיתי שהמדינה אי פעם ידעה. ולמרות שזה לא היה הרגע שלנו, הזמן שלנו עוד יגיע תחת מנהיגות חדשה. לעולם לא נוותר על המחויבות לבנות חברה הוגנת יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

היהודים בבריטניה נושמים לרווחה: "המדינה עמדה איתנה נגד האנטישמיות"

הקול היהודי, אנטישמיות וברקזיט: למה קורבין הפסיד? • פרשנות

בישראל מברכים את ג'ונסון: "קורבין אפשר לאנטישמיות לבעבע"

ג'רמי קורבין מנהיג האופוזיציה בפרלמנט הבריטי
ג'רמי קורבין מנהיג האופוזיציה בפרלמנט הבריטי | צילום: רויטרס

ביום חמישי, כזכור, מפלגת השמרנים בראשות בוריס ג'ונסון ניצחה בבחירות עם 365 מושבים בפרלמנט, בעוד הלייבור קיבלה 203 מושבים. מיד לאחר התוצאות, קורבין הודיע כי כבר בתחילת השנה הבאה, כלומר בעוד כשבועיים, הוא יעזוב את תפקידו כמנהיג המפלגה ולא יוביל אותה באף בחירות עתידיות. "ערב מאכזב מאוד עבור מפלגת הלייבור", אמר.

לאחר הניצחון של השמרנים, ג'ונסון נאם מחוץ לדאונינג 10, מעון ראש הממשלה: "אני קורא לכולם לסגור מעגל ולאפשר לריפוי להתחיל", אמר בהקשר לתוכנית הברקזיט, אותה הוא מקדם. "אנחנו הולכים להתאחד, לקבץ את כל הממלכה המאוחדת הזאת – אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד. לקחת אותנו קדימה, לממש את הפוטנציאל של המדינה כולה, לספק הזדמנות לאומה כולה", הוסיף.