לאחר 28 שנים בכלא: ביהמ"ש בארה"ב זיכה אדם מרצח שלא ביצע

למאר ג'ונסון הואשם בשנת 1994 ברצח מרכוס בויד שנורה על מרפסת ביתו. ג'ונסון הכחיש במשך השנים את ההאשמות וטען כי לא היה במקום כלל, אך נכלא ושהה במאסר במשך 28 שנים. כעת, בעקבות עד שחזר בו והודאה של אסיר אחר ברצח, ג'ונסון שוחרר

Fwredf
למאר ג'ונסון בדיון בעניינו, השבוע | צילום: BBC

ארצות הברית: למאר ג'ונסון בן ה-50 שוחרר שלשום (שלישי) לאחר שזוכה מהרשעה ברצח וריצה עונש מאסר בן 28 שנים בכלא האמריקני. בית המשפט במיזורי זיכה את ג'ונסון מההאשמות בעקבות שתי עדויות שסיפקו, על פי השופט, "הוכחות ברורות ומשכנעות".

ג'ונסון הורשע בשנת 1994 ברצח של מרכוס בויד, ובמשך שנים הכחיש את מעורבותו. הוא התרגש לשמע פסק הדין ותומכיו עודדו אותו בבית המשפט ומחאו לו כפיים. "אני רוצה להודות לשופט, לעורכי הדין שלי, לתקשורת, ולכל האנשים שהגיעו לתמוך בי", אמר ג'ונסון בדמעות כשיצא מאולם בית המשפט. "פשוט תודה".

Opxgcq
למאר ג'ונסון

בשנה שעברה הוגשה הבקשה לשחרורו של ג'ונסון לאחר תחקיר שנעשה על ידי ארגון שעוזר למי שהורשע שלא בצדק. בארגון האשימו השבוע את משרד התובע הכללי שנלחם על השארתם ג'ונסון במאסר. "המשרד מעולם לא הפסיק לטעון שג'ונסון אשם והיה לו נוח להשאיר אותו בבית סוהר עד שימות", אמר עורך דינו בהצהרה.

מרכוס בויד נורה באוקטובר של שנת 1994 על ידי שני אלמונים רעולי פנים במרפסת ביתו של ג'ונסון עצמו, שטען במשך כל השנים כי לא היה בביתו כאשר הרצח בוצע. השופט שינה את ההחלטה לאחר שאחד העדים חזר בו מעדותו ואסיר אחר הודה שהוא זה שירה בבויד, ביחד עם חשוד נוסף בשם פיל קמפבל. במשפט הרצח הודה קמפבל בהאשמות נגדו וקיבל עונש מאסר של 7 שנים בהסדר טיעון.