מצטרפת לצרפת וניו זילנד: הפרלמנט היווני אסר על טיפולי המרה לקטינים

כחלק מהאסטרטגיה הלאומית של ממשלת יוון הנוכחית, חברי הפרלמנט היווני הצביעו בעד הצעת החוק האוסרת על טיפולי המרה לקטינים, ובהמשך צפויים לאסור גם ניתוחים לתינוקות אינטרסקסים. "ברור שהטיפול הזה אינו תרפיה, והוא גם לא נתמך על ידי הקהילה המדעית", אמר שר הבריאות היווני

דגל הגאווה, יוון
דגל הגאווה מונף במצעד הגאווה באתונה, 2017 | צילום: רויטרס

הפרלמנט היווני אישר אתמול (רביעי) את הצעת החוק האוסרת על טיפולי המרה בקטינים. על פי החוק שאושר, רק פסיכולוגים ואנשי מקצוע נוספים יהיו מוסמכים לבצע טיפול שכזה, ובהתאם לרצונו המלא של המטופל. מי שיפר את החוק עלול לספוג קנסות גבוהים ואף להישלח למאסר. החוק אוסר גם על פרסום טיפולי המרה.

שר הבריאות היווני ת'אנוס פלווריס שיבח את החלטת הפרלמנט והטיל ספק ביעילותם של הטיפולים: "ברור שהטיפול הזה אינו תרפיה, והוא גם לא נתמך על ידי הקהילה המדעית". הוא הוסיף ואמר כי "יש טיפולים שקריים שקבעו שכאשר קטין בחר נטייה מינית 'שונה', הוריו יכלו לבחור בטיפולים כדי שהילד שלהם 'יחזור לשגרה'". יוון מצטרפת לקנדה, צרפת וניו זילנד שאסרו גם הן את טיפולי ההמרה, מוקדם יותר השנה.

ראש ממשלת יוון
ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס | צילום: רויטרס

פלווריס הוסיף כי הממשלה בה הוא לוקח חלק, צפויה גם לאשר הצעת חוק שלפיה ייאסרו ניתוחים לתינוקות אינטרסקסים, ובתינוקות שנולדו עם כרומוזומים לא טיפוסיים המשפיעים על מערכת הרבייה שלהם, "באופן שאינו תואם את ההגדרה הנורמטיבית של זכר ונקבה". 

צעד זה של ממשלת יוון מגיע על רקע האסטרטגיה הלאומית אותה גיבשה הממשלה עד לשנת 2025, לפיה היא שואפת לקדם במדינה השמרנית רפורמות של שיווין מגדרי.