מצרים: נחשפו 30 ארונות קבורה - בני יותר מאלפיים שנה

זוהי הכמות הגדולה ביותר של קברים עתיקים שנחשפו במדינה זה יותר מ-100 שנים. במקום נמצאו מומיות של גברים, נשים וילדים; בקרוב יוצגו הממצאים במוזיאון חדש שייפתח - לא לפני שיעברו שיקום

מומיות במצרים
מומיות במצרים | צילום: רויטרס

מצרים חשפה אתמול (שבת) 30 ארונות קבורה עתיקים ובתוכן מומיות שהתגלו בבית קברות בעיר לוקסור הדרומית. זוהי הכמות הגדולה ביותר של קברים עתיקים שנחשפו במדינה מזה יותר מ-100 שנים.

ארונות הקבורה שהתגלו הינם בני אלפיים שנה, ולמרות השנים שחלפו, מצבן של המומיות - כמו גם החריטות שנחרטו והציורים שצוירו על גבי הארונות, נשתמרו היטב. ראש צוות הארכיאולוגים שגילו את הממצאים הסביר כי הקברים היו מיועדים לכמרים, גברים, נשים וילדים שחיו במאה העשירית לפני הספירה, והם שייכים לשושלת ה-22 של מצרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצמיד החדש שיעזור להיפטר מהרגלים רעים – בעזרת שוק חשמלי

ההרוגות בתאונה בכביש 6: ענת רוזנברג בת ה-12 ואמה אירנה

חיים כץ: "הלוואי שגנץ יקים עם הערבים ממשלה שתיפול אחרי חודש"

מומיות במצרים
מומיות במצרים | צילום: רויטרס

במהלך טקס שנערך בלוקסור אמר שר העתיקות המצרי כי מדובר ב"ארון הקבורה האנושי הגדול ביותר שאי פעם התגלה מאז סוף המאה ה-19". במצרים מתכננים להציג את התגלית במוזיאון שייפתח בשנה הבאה בסמווך לפירמידות בגיזה, אך לפני ישקמו מעט את הארונות.

מוקדם יותר החודש חשפה מצרים שני ממצאים ארכיאולוגיים נוספים, שהם - יחד עם ארונות הקבורה, ינסו להחיות את ענף התיירות במדינה, שנפגע קשה מאז ההפגנות שהתקיימו במקום בשנת 2011.

מומיות במצרים
מומיות במצרים | צילום: רויטרס
מומיות במצרים
מומיות במצרים | צילום: רויטרס