דרא"פ: הטייס גילה נחש קוברה מתחת למושב - וביצע נחיתת חירום

במהלך טיסה פנימית בדרום אפריקה הרגיש הטייס דבר מה זוחל באזור הגב התחתון שלו, ולאחר שהבחין שמדובר בנחש מזן קוברה צהובה, אחד הארסיים ביותר ביבשת, הוא ביצע נחיתת חירום בעיירה במרכז המדינה. במשך יומיים סרקו לוכדי נחשים את המטוס - אך הנחש לא נמצא

נחש מזן "קוברה צהובה"
נחש מזן "קוברה צהובה" | צילום: JonRichfield / מתוך ויקיפדיה

טייס מדרום אפריקה ביצע נחיתת חירום במרכז המדינה - לאחר שמצא נחש קוברה ארסי ביותר מסתתר מתחת למושב שלו, כך פורסם אמש (חמישי) ב"סקיי ניוז" הבריטי.

במטוס הקטן שהטיס טייס בשם רודולף ארסמוס נכחו באותה העת כארבעה נוסעים, אשר הותרעו על ידי ארסמוס לאחר שזה הרגיש "משהו קר" מחליק על הגב התחתון שלו. כשהביט מטה, הוא הבחין בנחש מזן "קוברה צהובה" - אחד המינים המסוכנים והארסיים ביותר באפריקה, אשר הכשתו מסוגלת לחסל אדם תוך 30 דקות בלבד.

"היינו בשקט מרוב שהיינו המומים", סיפר הטייס, והוסיף כי הנוסעים הצליחו להישאר רגועים. כשהנחש מרוכבל בין רגליו, התקשר ארסמוס לפקחי התנועה האווירית וביקש אישור לבצע נחיתת חירום בעיירה במרכז דרום אפריקה. כוחות חירום ומאלף נחשים הגיעו למקום על מנת לסרוק את המטוס, אך בתפנית מפתיעה נוספת - גילו שהנחש נעלם.

נחש קוברה (אילוסטרציה)
נחש קוברה (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

המטוס נסרק במשך יומיים מבלי שנמצא זכר לנחש, אך לא ברור אם הוא נמלט בעת הנחיתה מבלי שהטייס והנוסעים הבחינו בו. לאחר היומיים הללו, רודלוף ארסמוס נאלץ לטוס כ- 90 דקות על מנת להחזיר את המטוס לנמל היעד שלו, וזו עם המחשבה כי קיימת האפשרות שהטורף הקטלני עדיין שוהה בו. "אני מקווה שהנחש ימצא לאן ללכת - רק שזה לא יהיה על המטוס שלי", אמר הטייס.