"קוראים לי קליאו": כך נמצאה הילדה שנחטפה באוסטרליה

לאחר שנמצאה בת ה-4 שנעלמה באישון לילה מאתר קמפינג שבו שהתה עם משפחתה, המשטרה המקומית פרסמה את ההקלטה של רגע מציאתה. אחד החוקרים: "זה היה כמו למצוא מחט בערימת שחת"

קליאו סמית' בבית החולים לאחר שנמצאה | צילום: רויטרס

בליל שני האחרון (שעון ישראל), פרצה המשטרה האוסטרלית לבית בעיירה קרנרבון, שם מצאו באחד החדרים את קליאו סמית' בת הארבע שנעלמה במשך 18 ימים. סמית' נעלמה באישון לילה מהאוהל בו ישנה עם הוריה באתר קמפינג במערב אוסטרליה ב-16 לאוקטובר והחשש לחייה היה ממשי.

 

החיפושים הנרחבים אחר קליאו התנהלו בים, באוויר וביבשה ואף בשקי אשפה בצידי הדרך. הרשויות העמידו פרס של מיליון דולר אוסטרלי למי שיחשוף מידע היוביל למעצר או הרשעה של מי מהמעורבים בהיעלמותה של בת הארבע וקיבלו פניות רבות וחקרו מאות רבות של ראיות ועדויות במשך הזמן הזה.

קליאו בידי השוטר לאחר שנמצאה
קליאו בידי השוטר לאחר שנמצאה | צילום: רויטרס

החוקר הממונה על התיק של סמית' אמר "היינו צריכים לעבור על המון מידע. עדויות של 100 אנשים שהיו באתר הקמפינג, צילומי אבטחה, נתונים סלולריים", "זה היה כמו למצוא מחט בערימת שחת".

לבסוף, קליאו נמצאה בתוך אחד החדרים בבית במרחק כ-6 דקות נסיעה מהבית של משפחתה בעיירה, כשהיא בחיים, חיונית ומשחקת בצעצועים. השוטרים שהגיעו זיהו את הילדה, ושאלו אותה לשמה והיא השיבה "השם שלי הוא קליאו", לאחר מכן הועברה להוריה והשגחה רפואית. טרי קלי, בן ה-36 נעצר וחשוד בהיעלמותה.

קליאו סמית' בבית החולים לאחר שנמצאה
קליאו סמית' בבית החולים לאחר שנמצאה | צילום: רויטרס
קליאו בידי השוטר לאחר שנמצאה
קליאו בידי השוטר לאחר שנמצאה | צילום: רויטרס

קליאו בת ה-4 בידי אימה לאחר שנמצאה
קליאו בת ה-4 בידי אימה לאחר שנמצאה | צילום: רויטרס