סערת הנשיקה: נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל התפטר

לאיס רוביאלס, שתועד מנשק את הכדורגלנית ג'ני הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים, הודיע כי יתפטר. הצעד מגיע אחרי שוועדת המשמעת של פיפ"א השעתה אותו ל-90 יום - ועל רקע תלונתה של הרמוסו. אחרי התקרית טענו בהתאחדות הספרדית לכדורגל כי הכדורגלנית "שיקרה"

הנשיקה שעוררה סערה | צילום: מתוך טוויטר

נשיא ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רוביאלס, הודיע הערב (ראשון) על התפטרותו. הצעד מגיע בעקבות הסערה שחולל התיעוד שבו הוא נראה מנשק את הכדורגלנית ג'ני הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים. אחרי האירוע אמרה הרמוסו: "לא אהבתי את זה". כמו כן, ועדת המשמעת של פיפ"א השעתה את רוביאלס למשך 90 יום.

תחילה סירב רוביאלס להתפטר, ובהתאחדות הספרדית לכדורגל טענו כי הרמוסו "שיקרה", וכי "מספר ניסיונות ליצור איתה קשר לאחר המקרה מצד ההתאחדות עלו בתוהו".

"הראיות ברורות לחלוטין ומראות כי הנשיא לא שיקר", אמרו בהתאחדות הספרדית אחרי התקרית. "ההתאחדות והנשיא יסבירו את הדברים בדיוק כפי שקרו ויוכיחו כי האירוע שהתרחש לא קרה כפי שמתארת השחקנית, או מישהו עבורה". רוביאלס התנצל על הנשיקה, אך אמר כי "היא הייתה אירוע לא מתוכנן, וברוח החגיגות והאופוריה".

עם זאת, רוביאלס התנצל לאחר דרישתו של ראש ממשלת ספרד, ונאלץ להתנצל גם על אירוע שתועד גם הוא שבו הוא נראה אוחז במפשעתו לכיוון המגרש, כשלצידו עומדת מלכת ספרד ובתה בת ה-16. למרות ההתנצלויות, הודיע רוביאלס כי הוא "יילחם עד הסוף" בהאשמות נגדו. הערב, כאמור, התפטר.

81 כדורגלניות ספרדיות הודיעו כי לא ייקחו חלק באף תחרות בינלאומית במדי הנבחרת עד שלא יינקטו צעדים נגדו רוביאלס. בנוסף, שחקן נבחרת הגברים וקבוצת ריאל בטיס, בורחה איגלסיאס, הודיע גם הוא על השעיית פעילותו במסגרת הנבחרת.