גיבור על ארבע: כלב המשטרה שסייע בלכידת האסיר הנמלט בארה"ב

רועה בלגי בן 4 בשם יודה זוכה לתשואות לאחר שלקח חלק בלכידתו של האסיר הנמלט דנילו קוולקנטה, שהורשע ברצח. המשטרה ניהלה מצוד אחר הרוצח במשך כשבועיים, כשביום שני האחרון, בעת שהבחינו השוטרים בראשו של דנילו מבצבץ מבעד לשיח - יודה קפץ קדימה והצליח לתפוס אותו ולנטרל אותו מנשקו. "אנחנו מעדיפים שכלב סיור יכניע את החשוד מאשר שנצטרך להשתמש בנשק חם"

יודה הכלב בפעולה | צילום: מתוך טוויטר

יודה, רועה בלגי בן 4, עלה לכותרות ברחבי העולם היום (חמישי) לאחר שסייע בתפיסתו של הרוצח המורשע דנילו קוולקנטה באזור מיוער במדינת פנסילבניה - מה שסיים מצוד אינטנסיבי של כוחות המשטרה האמריקניים, שארך כשבועיים.

דנילו קוולקנטה בן ה-34 הורשע בחודש שעבר ברצח חברתו לשעבר, דבורה ברנדאו, בשנת 2021. בנוסף, הוא מבוקש בברזיל בעקבות רצח נוסף מ-2017, בו הוא חשוד. הוא נמלט מהכלא של מחוז צ'סטר ב-31 באוגוסט, והותיר את הקהילות הסמוכות אחוזות פחד לאחר שהצליח להתחמק פעם אחר פעם מהמשטרה, וזאת לאחר שנצפה פעמים רבות.

בסופו של דבר, האסיר הנמלט נלכד ביום שני האחרון במחוז צ'סטר שבפנסילבניה, בעזרת כוח של לפחות 20 שוטרים - כשבאזור עצמו הוצבו מאות במטרה לתפוס את דנילו. גורם רשמי מסר כי יודה הכלב הצטרף לחיפושים והיה חלק מהותי בהם. רגעים ספורים לאחר שהשוטרים הבחינו בראשו של הרוצח המורשע מציץ מתוך שיח בזמן שישן, דנילו ניסה לברוח בזחילה - אך  יודה קפץ קדימה וניטרל את דנילו, שהיה חמוש ברובה - ובצורה זו מנע ממנו לעשות שימוש בנשקו.

תמונה קבוצתית של הצוות שתפס את דנילו - יודה מאחורי המכונית | צילום: מתוך טוויטר
דנילו לאחר המעצר ביער | צילום: מתוך טוויטר

רוברט קלארק, סגן המרשל האמריקני המפקח על המחוז המזרחי של פנסילבניה, אמר ביום רביעי ל-CNN כי: "יודה הוא כלב משטרתי המאומן לנטרל אנשים. הוא נשך את קוולקנטה בקרקפת ואז נשך אותו שוב באזור הגפיים התחתונים".

הוא הוסיף כי "כלבי משטרה ממלאים תפקיד באיתור ובלכידה בטוחה של אדם. אנחנו מעדיפים בהרבה שכלב סיור יכניע את החשוד, מאשר שנצטרך להשתמש בנשק חם. הכלבים לא מנסים לפצוע, אלא פשוט לנטרל ולהחזיק את האדם הרצוי עד שהשוטרים משתלטים על הסיטואציה".