מהלוחמים באוקראינה ועד לבית הלבן: העולם הנוצרי מציין את חג המולד

נוצרים ברחבי העולם חוגגים היום את הולדת ישו עם תפילות, קישוטים, עצי אשוח וכובעים אדומים. הנשיא ביידן בירך והבטיח: "קיבלנו אישור שסנטה קלאוס בדרך". גם בכנסיית המולד בבית לחם ערכו טקסים, בצל המלחמה בארץ. לוחמים באוקראינה חגגו בחזית. האפיפיור התייחס למלחמה בישראל: "ליבנו בבית לחם, שם השלום נדחה שוב על ידי המלחמה"

עץ חג המולד בבחריין
עץ חג המולד בבחריין | צילום: רויטרס

העולם הנוצרי מציין היום (שני) בחג המולד את הולדתו של ישו, עם עצי אשוח, תחפושות סנטה קלאוס וחלוקת מתנות. "בערב חג המולד הזה, המשאלה שלי אליכם ולמשפחותיהם היא שתיקחו כמה רגעים של שקט ותמצאו את השלווה שעומדת במרכז החג הזה", כתב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בפוסט נוסף, עדכנו הנשיא ורעייתו, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, כי קיימו את השיחה המסורתית עם פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה כדי לברר את מיקומו של סנטה קלאוס בדרכו מהקוטב הצפוני לארצות הברית. "ג'יל ואני דיברנו עם כמה אמריקנים צעירים שהיו מאוד סקרנים לגבי מקום הימצאו של סנטה קלאוס - למרבה המזל, אושר לנו שהוא כבר בדרך", כתב הנשיא. חברת גוגל מאפשרת למשתמשי מנוע החיפוש שלה לעקוב אחר מיקומו של סנטה "בזמן אמת", כשעל פי האתר הוא אף הקדיש ביקור לירושלים מוקדם יותר היום.

קישוטים בחדר בבית הלבן
קישוטים בחדר בבית הלבן | צילום: רויטרס
חג המולד בבית הלבן
צילום: רויטרס

בכנסיית המולד בבית לחם, בה על פי המסורת נולד ישו, ציינו גם כן את החג - בצל המלחמה בארץ. בוותיקן, האפיפיור פרנציסקוס ניהל את תפילות החג בפעם ה-11 מאז נכנס לתפקידו, בנוכחות 6,500 אנשים שהתכנסו בבזיליקת פטרוס הקדוש. "הלילה, ליבנו בבית לחם, שם השלום נדחה פעם נוספת על ידי ההיגיון חסר התוחלת של המלחמה", אמר האפיפיור בהתייחסות למלחמה של ישראל בחמאס ברצועת עזה.

האפיפיור פרנציסקוס בטקס חג המולד בוותיקן
האפיפיור פרנציסקוס בטקס חג המולד בוותיקן | צילום: רויטרס
ציון חג המולד בכנסיית המולד בבית לחם
ציון חג המולד בכנסיית המולד בבית לחם | צילום: רויטרס

עוד הוסיף האפיפיור כי על אף שרבים עשויים להיתקל בקשיים בחגיגת החג ב"עולם כל כך שיפוטי וחסר חמלה", יש לנסות ולהיזכר באירועי חג המולד הראשון - במהלכו "אהבה שינתה את העולם". בהמשך, קרא פעם נוספת להפסקת אש בעזה ולשחרור כל החטופים המוחזקים בידי חמאס.

טקס חג המולד בנוכחות 6,500 אנשים בבזיליקת פטרוס הקדוש
טקס חג המולד בנוכחות 6,500 אנשים בבזיליקת פטרוס הקדוש | צילום: רויטרס
אורות החג בווינה, אוסטריה
אורות החג בווינה, אוסטריה | צילום: רויטרס

רחובות הערים ברחבי אירופה הוארו ושווקים ייחודים לכבוד החג נפתחו. "חג שמח לכולם וחג שמח לבני ארצנו", כתב נשיא צרפת עמנואל מקרון בחשבון הטוויטר שלו, בצירוף תמונה של עץ אשוח מקושט. ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ביקש להודות לחיילי ארצו שלא נמצאים בביתם בזמן החגיגות: "הם הגאווה שלנו". קנצלר גרמניה אולף שולץ כתב: "אני מאחל לכולם חג נעים ובמיוחד רוצה להודות לאלו שעובדים במהלך החגים ולא נמצאים עם יקיריהם".

חיילים אוקראינים מציינים את חג המולד בצל המלחמה
חיילים אוקראינים מציינים את חג המולד בצל המלחמה
חיילים אוקראינים מציינים את חג המולד בצל המלחמה
חייל אוקראיני מכין אוכל לסעודת החג | צילום: רויטרס

באוקראינה, לעומת זאת, ציינו את האירוע בצורה פחות חגיגית, ברקע המלחמה הנמשכת מול רוסיה. חיילים אוקראינים תועדו בחזית המושלגת כשהם מכינים אוכל חם וחוגגים בכנסיות נטושות. "הלילות שלפני חג המולד הם הארוכים ביותר בשנה. אולם היום כבר החל להתארך והאור החל לנצח. מיום ליום וצעד אחר שלב, החושך נסוג ובסופו של דבר יפסיד, הרוע יובס", כתב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בברכה שפרסם, בהתייחסות למלחמה בארצו.