על רקע מלחמת הסחר: טראמפ מאשים את סין במניפולציה של המטבע

לקראת שיחות הסחר שצפויות להתקיים בחודש הבא בין המעצמות, הן מנהלות מלחמות כלכליות. כתוצאה מכך נרשמו בתחילת השבוע ירידות חדות בוול סטריט - והראשונים להיפגע היו האזרחים האמריקנים

זמן צפייה: 01:38

אחרי ירידות של כ-30% ביום שני, המסחר בוול סטריט נפתח בשלישי בעליות שערים. ברקע הדברים, איומו של הנשיא טראמפ להטיל מ-1 בספטמבר מכסים בשיעור של עשרה אחוזים כמעט על כל הסחורות המיובאות מסין, לרבות ביגוד ומוצרי אלקטרוניקה.

הנשיא טראמפ מאשים, בצדק, את סין במניפולציה של המטבע שלה, כשהסינים קובעים שער חליפין גבוה מלאכותי כדי להקשות עוד יותר על ארה"ב למכור אצלה מוצרים מתוצרתה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

הליכוד לפייגלין: פרוש מהמרוץ ונסייע בכיסוי חובותיה של זהות

מאסר עולם לצעיר שחנק את אחותו למוות – עקב ויכוח על ווי-פיי

"מערבים ילדים בסכסוך": הבלוגר הסעודי שהותקף בהר הבית – מדבר

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

ואולם, המכסים שטראמפ מאיים בהם, יפגעו בטווח המיידי בצרכנים ובצרכניות האמריקנים יותר מאשר בסינים, שכן הם יגולגלו על הקונים בארצות הברית. ההערכה בשווקים היא כי הטלת המכסים על ידי ארה"ב והפיחות היזום שעושה סין ייאלצו את הבנק המרכזי של ארה"ב להמשיך ולהוריד את הריבית, מחשש לגלישה להאטה כלכלית בארה"ב.

"משרד האוצר האמריקני טועה כשהוא מכנה את סין 'מניפולטורית מטבע'", אמר צ'ן יולו, סגן נגיד הבנק המרכזי של סין. "זה לא עולה בקנה אחד עם ההיגיון הפשוט והבסיסי של הכלכלה ושל הקונצנזוס השורר בקהילה הבין-לאומית, או אפילו של סטנדרטים של מניפולציות על שער חליפין, לכאורה, שקבע משרד האוצר האמריקני עצמו. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף".

נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג
נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג | צילום: רויטרס

ההתנגחויות הכלכליות בין המעצמות הם רק תימרונים מקדימים לקראת חידוש שיחות הסחר ביניהן, בחודש הבא.