לראשונה מאז פרוץ המגפה: סין פותחת את גבולותיה לתיירים

כשלושה חודשים לאחר שהממשל נסוג ממדיניות "אפס הדבקה", ממשרד החוץ הסיני נמסר כי החל ממחר יפתחו שערי המדינה לתיירי חוץ, בעוד שמשרדי הקונסול המקומיים יחזרו לטפל בבקשות חדשות לוויזת תיירים

קורונה, סין, נוסעים בנמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג
נוסעים בנמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג | צילום: רויטרס

לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני קצת יותר משלוש שנים, סין עתידה לחדש את הנפקת הוויזות לתיירים. ממשרד החוץ הסיני נמסר היום (שלישי) כי החל ממחר, 15 במרץ, יפתחו שעריה של המדינה לתיירי חוץ, וכן יכובדו האשרות של מי שהנפיק ויזה לפני סגירת שערי המדינה ב-28 במרץ 2020.

הכניסה לסין ללא ויזה תתחדש באי האינאן ובשאנגחאי עבור ספינות שייט ועבור קבוצות תיירים מהונג קונג וממקאו, בעוד שמשרדי הקונסול הסיניים יחזרו לטפל בבקשות חדשות לוויזה.

כזכור, עשרות מיליוני מבקרים בינלאומיים הגיעו לסין מדי שנה לפני פרוץ המגיפה, ותעשיית התיירות של סין נפגעה קשות מהצעדים הנוקשים שננקטו על מנת למנוע את המשך התפשטות הנגיף, שכללו מדיניות "אפס הדבקה".

בדיקות קורונה בסין
בדיקות קורונה בסין | צילום: רויטרס

בחודש דצמבר הודיעה ממשלת סין על נסיגה ממדיניות אפס-ההדבקה, ומאז חולי קורונה נשלחים לבידוד ביתי במקום מחנות הבידוד הכפויים. עוד הודיע הממשל כי חובת הבדיקות תבוטל עבור רוב האירועים, אם כי בדיקת PCR עדיין נדרשת בבתי הספר ובבתי החולים.

סין הודיעה כי בשנת 2022 גדל התמ"ג רק בכשלושה אחוזים, הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט חצי מאה. לקראת השנה הנוכחית, נקבע בבייג'ינג יעד של כחמישה אחוזי גדילה, כאשר ראש הממשלה החדש לי צ'יאנג אמר שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם "מתייצבת ומתעצמת שוב".