סין בתגובה לחרם על אולימפיאדת החורף: "ארה"ב תשלם על הטעות שלה"

פחות מיממה לאחר הכרזת החרם, משרד החוץ הסיני מסר בתגובה כי המהלך "עלול להזיק לדיאלוג דו-צדדי ולשיתוף פעולה בתחומים חשובים". בתוך כך, ניו זילנד הכריזה כי תחרים את אולימפיאדת החורף ב-2022, וגם בריטניה שוקלת ללכת בעקבותיה

אולימפיאדת חורף 2022 בבייג'ינג
אולימפיאדת חורף 2022 בבייג'ינג | צילום: רויטרס

פחות מיממה לאחר שארה"ב הכריזה כי תחרים את אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, שצפויה להיערך בבירה הסינית בפברואר 2022, משרד החוץ הסיני מסר בתגובה כי "החרם יוביל לאובדן הסמכות המוסרית והאמינות של ארה"ב". עוד איים משרד החוץ הסיני כי "ארה"ב תשלם על הטעות שלה".

בין היתר, מסר משרד החוץ של הרפובליקה העממית כי "המזימה של ארה"ב נידונה להיכשל והמהלך עלול להזיק לדיאלוג דו-צדדי ולשיתוף פעולה בתחומים חשובים". במקביל, גם ניו זילנד הודיע היום כי לא תשלח שרים מטעמה לאולימפיאדה. יש לציין כי שתי המדינות ישלחו מטעמם ספורטאים - זאת לצד הכזרת החרם.

בתוך כך, סגן ראש ממשלת בריטניה, דומיניק ראב, אמר היום שבריטניה "תשקול בבוא העת אם להטיל חרם דיפלומטי על אולימפיאדת החורף בבייג'ין". כאמור, ארה"ב הכריזה אמש כי תחרים את אולימפיאדת החורף ב-2022 במחאה על הפגיעה בזכויות האדם בסין. מדובר בחרם דיפלומטי בלבד שיכלול רק גורמים מדיניים.

ההכרזה הגיעה אחרי לחץ משמעותי משתי המפלגות הגדולות בארה"ב, ומצד פעילים חברתיים, לנקוט עמדה נגד הפגיעה במיעוט האויגורי המוסלמי בסין, והתוקפנות הסינית נגד הונג קונג וטאיוואן. הפעם האחרונה שארה"ב החרימה טורניר אולימפי הייתה ב-1980, תחת הנשיא ג'ימי קרטר, במחאה על התוקפנות של ברית המועצות.