"התרסקות מכוונת": התחקיר סביב תאונת המטוס הסיני שגבתה חיי 132 בני אדם

גורמים אמריקנים המעורבים במסקנות צוות החקירה טוענים כי הנתונים מצביעים על צלילה מכוונת שנגמרה כתוצאה מ"הוראה" של אדם או של לוחות הבקרה בתוך תא הטייס. חברת China Eastern דחתה את ה"ספוקלציות" וטענה כי המאמצים למציאת חקר האמת עדיין נמשכים

התרסקות המטוס הסיני

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם אתמול (שלישי) פרטים נוספים על אודות התרסקות המטוס הסיני בחודש מרץ האחרון שבו נהרגו 132 בני אדם. בתוך כך, גורמים המעורבים במסקנות צוות החקירה האמריקני של האירוע טוענים כי נתוני הקופסה השחורה מטיסת China Eastern מצביעים על התרסקות מכוונת, כמעט אנכית, של מטוס הבואינג 737-800. "המטוס עשה מה שצווה בידי מישהו בתא-הטייס", אמר אחד מהם.

כזכור, בחודש מרץ האחרון, מטוס נוסעים של חברת התעופה China Eastern הסינית ועליו 132 נוסעים התרסק במחוז גואנגשי שבדרום המדינה, עת שעשה את דרכו מקונמינג לגואנגג'ואו.

מטוס חברת China Eastern
מטוס חברת China Eastern

החשד המרכזי העולה מתחקיר האירוע הוא שבקרת בתא הטייס "ציוותה" על הטייס להתרסק, או לחילופין שאחד מנוסעי הטיסה הסתער לעבר תא הטייס במטרה לגרום להתרסקותו. חברת בואינג האמריקנית, שכאמור היא יצרנית המטוס שהתרסק, חוששת מתקלה רחבה יותר במטוסים שלה, אם כי עד כה, לא הצליחה להצביע על תקלה שעשויה להוביל להתרסקות. הגורמים הסתייגו והוסיפו כי אין בידיהם את כל המידע כפי שיש לעמיתיהם הסיניים.

מחברת China Eastern נמסר כי עד כה לא ניתן להוכיח שלמטוס היו תקלות טכניות טרם ההמראה. החברה הדגישה כי שני הטייסים היו בקו הבריאות. החברה האשימה את מבצעי התחקיר וטענה כי: "ספקולציות שאינן רשמיות עלולות להפריע לחקירת התאונה ולהשפיע על התקדמותה".

עוד נמסר מהחברה כי המאמצים לשחזר נתונים ולנתח את המידע מהקופסא השחורה עדיין נמשכים. חברת התעופה התעקשה שחדירה אפשרית לתא הטייס אינה סבירה, שכן, לא נשלחו אותות מצוקה על ידי הטייסים.