רק שעתיים ביום: סין תגביל את השימוש בסמארטפונים לילדים

לפי הצעת חוק בסין, יוגבל זמן השימוש בסמארטפונים לילדים ונוער עד גיל 18. המטרה: לצמצם את מכת ההתמכרויות למסכים ולטפח "ערכי מוסר סוציאליסטיים". השיטה: יישום שייקרא "מצב קטין", ויחסום אוטומטית את האפליקציות המקוונות בתום זמן השימוש המותר. ההורים תומכים: "גם המבוגרים צריכים את זה"

טלפונים סלולריים
טלפונים סלולריים | צילום: חדשות עשר

מינהל הסייבר בסין, המנטר את הפעילות ברשת, הגיש אמש (רביעי) הצעה שמטרתה להגביל את זמן המסך של ילדים ובני נוער לשעתיים ביום בלבד, במטרה לטפל במכת ההתמכרות למסכים ולטפח "מוסר טוב" ו"ערכים סוציאליסטיים" בקרב קטינים.

הצעת החוק תחייב את כל המכשירים הניידים להתקין יישום בשם "מצב קטין" (בדומה ל"מצב טיסה"), שיסגור אוטומטית את היישומים המקוונים במכשיר של הקטינים כישעברו את זמן המסך המותר להם, כמו כן, על פי ההצעה, קטינים מתחת לגיל 18 לא יורשו להשתמש בטלפונים בין 06:00 ל-22:00.

בנוסף, הקטינים יקבלו תזכורת שלפיה עליהם לנוח לאחר שימוש במכשיר במשך יותר מ-30 דקות. כמו כן, על החברות המספקות את השירותים הסלולריים ליצור באופן פעיל תוכן ש"מפיץ ערכי ליבה סוציאליסטיים" תחושת שייכות לאומה הסינית".

ילדים משחקים בטלפונים ניידים. שנגחאי, סין | צילום: רויטרס

תופעת ההתמכרות למסכים היא בעיה של ממש בסין, שהביאה לפריחתה של תעשייה מפוקפקת של מרכזי טיפול וגמילה בסגנון "טירונות". על-פי "מרכז המידע של הרשת בסין", נכון לדצמבר 2023, ל- 1.4 מיליארד סינים יש גישה לאינטרנט, וכחמישית מהמשתמשים בני 19 ומטה.

לפני שנתיים, הרגולטורים בסין אסרו על גיימרים מתחת לגיל 18 לשחק בימי חול, והגבילו את שעות המשחק שלהם לשלוש שעות בלבד בסופי שבוע. "אני חושב שזה טוב", אמר אחד האבות ל-CNN. "בצורה הזו, לנו ההורים קל יותר לשלוט בזמן המסך של הילדים. הכי חשוב שהתוכן ב'מצב קטין' יהיה חיובי ובריא יותר". אם אחרת הוסיפה: "אני חושבת שגם אנחנו המבוגרים צריכים את זה".