סין עדכנה את מספר המתים במוקד התפרצות הקורונה – זינוק של 50%

ברקע הדיווחים כי המדינה מסתירה מידע בנוגע לנגיף, מניין הקורבנות בווהאן עלה ב-1,290. לטענת הרשויות, מדובר בחולים שלא נרשמו בשל עומס וכן כאלה שמתו בבית. "העדכון – חובתנו להיסטוריה"

זמן צפייה: 01:06

הרשויות בסין עדכנו הבוקר (שישי) את מניין המתים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הקורונה, כך שנרשמה עלייה של 50% במקרי המוות. כעת, עומד מניין הקורבנות בעיר על 3,689 – עלייה של 1,290 מקרים. במקביל, הוספו 325 מקרי הידבקות חדשים לספירה.

זאת, ברקע הטענות והדיווחים כי סין אינה מתנהלת בשקיפות בכל הנוגע להתפרצות הנגיף. לטענת הרשויות, מדובר בחולים שמתו בביתם, או במתים שלא נרשמו בשל העומס הרב על הצוותים הרפואיים באותם ימים. "הנתונים עודכנו בשל אחריותנו להיסטוריה, לאזרחים ולקורבנות", מסרו הרשויות, שהבטיחו כי הן מתנהלות בשקיפות מלאה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ש-14 דיירי בתי אבות אושפזו במחלקת קורונה: התברר שלא חלו

כמעט 40% מהמתים מקורונה בישראל – דיירי בתי אבות

מספר המתים מקורונה עלה ל-148; 12,855 חולים – מהם 129 מונשמים

רופאים בבית החולים בווהאן שבסין
בית חולים בווהאן שבסין | צילום: רויטרס

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה שבה חלה קפיצה חריגה שנתוני התחלואה והתמותה בסין. לפני כחודשיים הודיעה סין על 15 אלף נדבקים נוספים תוך יממה, בטענה כי שינתה את שיטת האבחון לנגיף. שיטת הספירה שונתה שלוש פעמים בינואר ופברואר. בעבר, התרו מומחים כי נראה שסין אינה סופרת את החולים שאינם מפתחים תסמינים כנדבקים.

לפני יומיים דווח בסוכנות הידיעות AP כי מסמכים פנימיים מצביעים על כך שבכירים בסין הזהירו את הציבור מפני הזן החדש של נגיף הקורונה שישה ימים תמימים לאחר שהם כבר ידעו על קיומו. בימים הקריטיים הללו, העיר ווהאן שהיוותה מוקד עיקרי של הפרצות הנגיף בסין - אירחה עשרות אלפי אנשים בעיר במסגרת אירועי השנה החדשה בסין, ומיליוני במדינה החלו לטייל לקראת החגיגות.

סין, נשיא סין, שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג, הגיע לראשונה מאז התפרצות הנגיף לעיר ווהאן | צילום: צילום מסך

הנשיא שי ג'ינפינג הזהיר את הציבור ב-20 בינואר, כשכאמור בכירי המדינה הבינו מול מה הם מתמודדים כבר ב-14 בינואר. בזמן הזה יותר מ-3,000 בני אדם כבר נדבקו במחלה. העיכוב במדינה הראשונה שמתמודדת מול הנגיף הגיע בתזמון קריטי של תחילת ההתפרצות. הניסיון של סין לאזן בין אזהרת הציבור לבין מניעת פאניקה - ביסס את המגפה שהדביקה למעלה משני מיליון בני אדם בעולם.

"זה עצום", אמר אפידימיולוג באוניברסיטת קליפורניה בלואס אנג'לס. "אם הם היו נוקטים בצעדים שישה ימים מוקדם יותר, היו הרבה פחות חולים והמוסדות הרפואיים היו יעילים יותר. הינו יכולים להימנע מהתמוטטות המערכת הבריאותית בווהאן".