סופית: החיסונים לילדים בגיל 11-5 אושרו בארה"ב

בעקבות המלצת ה-FDA, מנהלת ה-CDC אישרה את החיסון, והנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי ארה"ב תתחיל במבצע החיסונים לילדים תוך מספר ימים. המנה שיקבלו הילדים תהיה קטנה יותר משאר האוכלוסייה

זמן צפייה: 00:17

מנהלת ה-CDC בארצות הברית אישרה הלילה (רביעי) את חיסוני הקורונה לילדים בגיל 11-5, בעקבות המלצת ועדת המומחים של ה-FDA. הנשיא ג'ו ביידן הצהיר כי ארה"ב תתחיל במבצע החיסונים לילדים תוך מספר ימים. המנה שיקבלו הילדים תהיה קטנה יותר ממה שמקבלת שאר האוכלוסייה.

בעקבות האמריקנים, גם בישראל צפויים לאשר את החיסונים לילדים. מחר יערוך משרד הבריאות דיון שיועבר בשידור חי, ואחריו ככל הנראה תתקבל ההחלטה. צוות הטיפול במגפות יציג בדיון את המידע ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות. בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי ישראל כבר הזמינה כמיליון מנות חיסון לילדים מחברת פייזר, ולפי ההערכה יהיה ניתן להתחיל במבצע החיסונים כבר בסוף נובמבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המשפחה שלנו שלמה שוב": הילדה שנעלמה באוסטרליה נמצאה בחיים

האקרים מקבוצת Black Shadow הדליפו מידע של מטופלים רפואיים

המתלוננות נגד אייל גולן לפרקליטות: "פתחו את התיק מחדש"

לפי הנתונים שהוצגו למומחי ה-FDA, רמת הנוגדנים אצל הילדים שחוסנו הייתה דומה לזו שאצל מבוגרים שהתחסנו במינון גבוה יותר, ונרשמה יכולת ניטרול טובה גם נגד וריאנט דלתא. תופעות הלוואי המקומיות היו דומות לאלו שנצפו אצל המבוגרים, ותופעות הלוואי הסיסטמיות היו נמוכות משמעותית אצל בני 11-5 מאשר אצל בני 25-16.

גם בקבוצה הגדולה של הנבדקים, לא נמצאו סיכונים חריגים מהחיסון. בחברת התרופות אף התייחסו לדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) שמקושרת לחיסון, וטענו כי בקרב גילאי 11-5 שנבדקו בניסוי, שיעור המקרים ככל הנראה יהיה נמוך יותר מהמקרים בקרב גילאי 15-12. בנוסף, ההערכה היא כי מקרי האשפוז והמחלה מקורונה שנמנעו בעקבות החיסון, גדול בהרבה ממספר מקרי הדלקת שעלולים להיגרם מהחיסון.