זלנסקי לאחר המתקפה הרוסית: "בטוח שנגיב כראוי"

נשיא אוקראינה הגיב לראשונה למתקפה הרוסית על התיאטרון במרכז העיר צ'רניהיב בצפון המדינה, שהביאה למותם של 7 בני אדם ופציעתם של 144 נוספים. "כמה מתועב לתקוף את הכיכר המרכזית של עיר גדולה, בבוקר, בזמן שאנשים יוצאים לטייל והולכים לכנסייה כדי לציין יום חג"

Whatsapp Image 2023 08 20 At 0
התיאטרון בצ'רניהיב לאחר תקיפה רוסית, מאי | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב היום (ראשון) למתקפת הרוסים על תיאטרון העיר צ'רניהיב אמש, בה נהרגו 7 בני אדם ו-144 נפצעו. "אני בטוח שהחיילים שלנו יחזירו לרוסיה כראוי לה", אמר זלנסקי, "בואו נתאמץ עוד יותר כדי לגבש את העולם נגד הטרור הרוסי. כדי שננצח, רוסיה חייבת להפסיד במלחמה הזו לכל החיים".

המתקפה הרוסית על התיאטרון של צ'רניהיב שבצפון אוקראינה התרחשה אתמול, כאשר לפי דיווחים של כלי תקשורת אוקראינים, במקום התקיים בזמן המתקפה אירוע בהשתתפות יצרני רחפנים, שמיקומו הופץ למשתתפים רק מספר שעות לפני שהתחיל - ועל כן המשרד האוקראיני לביטחון פנים משתתף בחקירתו.

Whatsapp Image 2023 08 20 At 0
התיאטרון בצ'רניהיב לאחר ההתקפה | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 20 At 0
פצוע בהתקפה על צ'רניהיב | צילום: רויטרס

לדברי זלנסקי, כששטיל פגע לפתע בתיאטרון המפורסם, רוב הקורבנות היו בכלי רכב, חצו את הכביש או חזרו מהכנסייה. גג התיאטרון קרס לאחר מכן. ילדה בת 6 בשם סופיה נמנתה בין ההרוגים, ו-15 מהפצועים היו ילדים.

האו"ם גינה את המתקפה. "כמה מתועב לתקוף את הכיכר המרכזית של עיר גדולה, בבוקר, בזמן שאנשים יוצאים לטייל והולכים לכנסייה כדי לציין יום חג", אמרה דניס בראון, המתאמת ההומניטרית של האו"ם לאוקראינה."אני מגנה את הדפוס החוזר הזה של תקיפות רוסיות על אזורים מיושבים באוקראינה. התקפות המכוונות נגד אזרחים אסורות בהחלט על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

צ'רניהיב היא עיר היסטורית הידועה בכנסיות מימי הביניים שלה, ואין לה משמעות צבאית ברורה: הגבול הרוסי נמצא כ-80 קילומטרים מצפון-מזרח, אך החזית במזרח אוקראינה נמצאת במרחק של יותר מ-482 קילומטרים.