בגובה 300 מטרים: מאמצים לחילוץ ילדים שנתקעו על רכבל בפקיסטן

כוחות הצלה הוזנקו לחלץ שני מבוגרים ושישה ילדים בני 15-10 מקרון רכבל שנותר תלוי באוויר בצפון-מערב המדינה, לאחר שנותק מאחד משני הכבלים שעליהם הוא נסע. אחד המבוגרים על הקרון קרא לכוחות, שהגיעו במסוק, להאיץ את פעולות החילוץ של הילדים - שהחלו לאבד את ההכרה לסירוגין

זמן צפייה: 00:23

פקיסטן: קרון של רכבל בצפון-מערב המדינה נותק הבוקר (שלישי) מאחד משני הכבלים שעליהם הוא נסע, ובעקבות זאת הוא נותר תלוי באוויר בגובה של 300 מטרים מעל להרים - בעת בה שהו בתוכו שישה ילדים ושני מבוגרים. הרשויות במדינה פתחו במבצע לחילוץ הלכודים, שכולל שימוש במסוקים.

על פי דיווחי הרשות הלאומית לניהול אסונות בפקיסטן, הילדים עשו את דרכם לבית הספר באמצעות הרכבל. בעקבות התקרית החריגה שהותירה את הקרון תלוי באוויר, מסוק תצפית הגיע למקום כדי לבחון את המצב. לאחר מכן הגיע מסוק גדול נוסף שמטרתו לשמש בפינוי הלכודים.

אחד מהלכודים הבוגרים בקרון אמר לכוחות החילוץ בשטח להאיץ את פעילותיהם, מכיוון ששני ילדים מאבדים את ההכרה לסירוגין ולא נותרו בקרון מים לשתייה. בשלב מאוחר יותר הצליח אחד המחלצים להעביר ללכודים תרופות ללב ותרופות נגד בחילה, לאחר שמספר ילדים הקיאו. המחלץ הבטיח ללכודים כי המסוקים יישארו במקום עד שכולם יפונו מהקרון.

Ndfmrz
צילום: משרד סגן הנציב של מחוז באטגרם

הרכבל שבו אירע המקרה משמש לחיבור שתי קהילות במחוז ח'ייבר פח'טונח'ווה שבצפון-מערב המדינה. ראש הממשלה הזמני של פקיסטן, אנוואר אול האק קאקאר, הורה לסגור באופן מיידי כל קרון של רכבל שנמצא במצב רעוע ומהווה סכנה.

באזורים ההרריים והמבודדים של המחוז ח'ייבר פח'טונח'ווה, נוהגים ילדים להשתמש ברכבלים בכדי להגיע לבתי הספר שלהם - שלעיתים נמצאים במרחק רב מאזור מגוריהם. חלק מאותם רכבלים לא מתוחזקים באופן שוטף ועלולים להוות סכנה לנוסעים בהם.