טרגדיה בקטר: שדר הספורט התמוטט בשידור ומת - אחיו טוען שנרצח

השדר האמריקני הוותיק גרנט ווהל, שסיקר את משחקי גביע העולם, טען בימים האחרונים שלא חש בטוב וסיפר כי יש לו דלקת סימפונות והוא מטפל בעצמו. לאחר משחק רבע הגמר בין ארגנטינה להולנד הוא התמוטט באצטדיון, וחרף מאמצי החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. אחיו טוען שהיה בריא - וקיבל איומים על חייו

אצטדיון לוסייל, ארגנטינה מול הולנד, רבע הגמר
אצטדיון לוסייל, ארגנטינה מול הולנד, רבע הגמר | צילום: רויטרס

שדר הספורט האמריקני הוותיק גרנט ווהל מת אמש (שישי) בגיל 48, בזמן שסיקר את משחק רבע הגמר של גביע העולם בין ארגנטינה להולנד באצטדיון לוסייל. עדי ראייה אמרו שראו אותו מתמוטט בזמן השידור, ולפי ערוצי התקשורת בעולם הוא קיבל טיפול רפואי במקום שכלל מאמצי החייאה, ופונה במונית פרטית לבית חולים קרוב, אולם הצוות הרפואי בדוחה נאלץ לקבוע את מותו.

נסיבות מותו אינן ברורות. ווהל העיד שלא חש בטוב במהלך הימים האחרונים ודיבר על כך בפודקאסט "פוטבול" שאירח יחד עם כריס וויטינגהם. "המצב החמיר לאחרונה", הוא אמר בפודקאסט, "אני מרגיש לחץ בחזה, כיווץ, לחץ. אני מרגיש די רע". עוד הוא סיפר אחרי המשחק בין ארה"ב להולנד שאירע לפני שבוע כי הוא "שבוי ללא רצון של הגוף והמוח" שלו.

שדרן הספורט גרנט ווהל, מת בקטר בגיל 48
שדרן הספורט גרנט ווהל, מת בקטר בגיל 48 | צילום: רויטרס

ווהל הוסיף וסיפר שהלך לקבל טיפול רפואי במרכז התקשורת של גביע העולם, שם סברו שהוא לוקה בברונכיטיס (דלקת סימפונות), נתנו לו סירופ שיעול וכדורים מסוג "איבופרופן", ולאחר זמן מה הוא חש יותר טוב. "זה לא המונדיאל הראשון שלי", אמר. "עשיתי שמונה כאלה בצד של הגברים, אז נהייתי חולה מדי פעם במהלך הטורנירים, אבל צריך למצוא את הדרך לעבוד תוך כדי".

אף על פי כן, אחיו של שדרן הספורט, אריק ווהל, טוען שאחיו נרצח, הוא לא יודע על ידי מי. בסרטון שפירסם בעמוד האינסטגרם שלו, כך לפי הניו יורק טיימס, הוא אמר: "שמי אריק ווהל, אני אח של גרנט ווהל, ואני גיי. אני היסבה לכך שהוא לבש חולצת קשת-בענן במשחקי המונדיאל. אחי היה בריא, הוא סיפר לי שקיבל איומים על חייו, אני לא מאמין שהוא סתם מת. אני מאמין שהוא נרצח. ואני מתחנן לעזרה".

ווהל הסתבך עם קטר המארגנת לקראת המשחק בין ארה"ב לנבחרת ויילס בשלב הבתים, אז הגיע עם חולצה שחורה ועליה הדפס של קשת בענן, ובעקבות כך עוכב מחוץ לאצטדיון למשך 30 דקות בטענה שעליו להחליף חולצה: "זה אסור" אמרו לו המאבטחים.

התאחדות הכדורגל האמריקנית צייצה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה הודעת אבלים ובה נכתב "משפחת הכדורגל האמריקנית כולה שבורת לב מהאובדן של גרנט ווהל. גרנט הפך את הכדורגל לעבודת חייו, ואנחנו שבורים מכך שהוא והכתיבה הגאונית שלו לא יהיו עימנו יותר".

עוד נכתב בהודעה: "האמונה של גרנט בכוח של המשחק לקדם זכויות אדם היה - ותמיד יהיה - מקור השראה לכולנו".